6 روش كاهش وزن اصولي و بدون بازگشت

۱۱ بازديد

افرادي كه اضافه وزن دارند، هر كاري كه از دست آن‌ها برمي‌آيد را انجام مي‌دهند تا از شر وزن و چربي اضافي بدن خود خلاص شوند.

كاهش وزن بدون بازگشت

بعضي از روش‌هاي كاهش وزن نه تنها كمكي به لاغري نمي‌كنند، بلكه سرعت فرآيند كاهش وزن را كند مي‌كنند. در مطلبي كه امروز براي شما گردآوري كرده‌ايم، قصد داريم شما را با روش هاي اصولي براي كاهش وزن بدون بازگشت آشنا كنيم. به جاي روش‌هاي غيرعلمي، روش‌هاي ذكر شده در اين مطلب را امتحان كنيد تا در سريع‌ترين زمان ممكن شاهد كاهش وزن اصولي باشيد.

براي صبحانه تخم‌مرغ بخوريد

خوردن تخم‌مرغ كامل مي‌تواند فوايد زيادي براي بدن داشته باشد. كمك به كاهش وزن بدون بازگشت يكي از فوايد آن به شمار مي‌رود. خوردن تخم‌مرغ در وعده‌ صبحانه مي‌تواند به شما كمك كند طي ۳۶ ساعت آينده كالري كمتري مصرف كنيد. اگر به هر دليلي تخم‌مرغ نمي‌خوريد، ساير منابع پروتئين را در وعده‌ صبحانه مصرف كنيد‌.

به‌آرامي غذا بخوريد

غذاي خود را به‌آرامي بجويد و در غذا خوردن عجله نكنيد. آرام غذا خوردن ممكن است سلامتي بدن و كيفيت زندگي را از طريق اين روش‌‌ها بهبود ببخشد. اشتها و كالري مصرفي به‌طرز قابل‌توجهي تحت كنترل هورمون‌ها هستند.

بعد از اينكه غذا خورديد، روده جلوي هورمون گرسنگي به نام گرلين را مي‌گيرد. سپس هورمون‌هاي سيري را ترشح مي‌كند. اين هورمون‌ها به مغز شما پيام مي‌دهند كه به اندازه‌ كافي غذا خورده‌ايد. اين موضوع باعث مي‌شود اشتهاي شما كاهش پيدا كند و احساس سيري كنيد.

كاهش وزن اصولي

قند مصرفي خود را كاهش دهيد

اگر مي‌خواهيد وزن خود را كاهش دهيد، ميزان قند مصرفي خود را كاهش دهيد‌. حتما برچسب روي محصولات غذايي را بادقت بررسي كنيد، چون حتي مواد غذايي كه سالم تلقي مي‌شوند هم مي‌توانند سرشار از قند باشند.

غذاهاي تند بخوريد

فلفل تند حاوي كپسايسين بوده كه يك تركيب تند است و مي‌تواند سوخت‌وساز بدن را افزايش و اشتها را كاهش دهد. هرچند ممكن است بدن افراد به مرور زمان به اثرات كپسايسين مقاوم شود كه اين موضوع اثربخشي آن را در بلندمدت كاهش مي‌دهد.

قبل از هر وعده‌ غذايي آب بنوشيد

باور بر اين است كه نوشيدن آب مي‌تواند به كاهش وزن كمك كند. نوشيدن آب مي‌تواند طي يك تا يك ساعت و نيم، سرعت سوخت‌وساز بدن را ۲۴ تا ۳۰ درصد افزايش دهد و به شما كمك كند مقدار كالري بيشتري بسوزانيد.

قهوه‌ تلخ بنوشيد

قهوه نوشيدني پرطرفداري است كه نظرات متناقضي دربار‌ه‌ آن وجود دارد. گفته مي‌شود كه قهوه سرشار از آنتي‌اكسيدان‌هاي مختلف است و مي‌تواند سلامتي بدن را به روش‌هاي مختلف بهبود دهد. جالب است بدانيد، كافئين موجود در قهوه مي‌تواند سوخت‌وساز بدن را ۳ تا ۱۱ درصد و چربي‌سوزي را ۱۰ تا ۲۹ درصد افزايش دهد.

پيشنهاد مطالعه: شما را دعوت مي‌كنيم به مطالعه مطلب مفيد چطور بدون تحمل گرسنگي كالري كمتري دريافت كنيم؟

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.