از معجزات ليموترش چه مي‌دانيد؟

۲۴ بازديد

ليمو سرشار از ويتامين C، فيبر و انواع تركيبات مفيد گياهي است. اين مواد مغذي داراي فوايد متعدد براي سلامتي هستند.

خواص و فوايد ليمو

ليمو مي‌تواند از سلامت قلب، كنترل وزن و سلامت گوارشي حمايت كند. همراه مجله دلتا باشيد تا ۶ مورد از خواص و فوايد ليمو را بشناسيد.

حمايت از سلامت قلب

ليمو منبع خوبي‌ از ويتامين C است. ​​​​​​​​يك ليمو حدود ۳۱ ميلي‌گرم ويتامين C دارد كه ۵۱% از مقدار دريافت روزانه است. ​تحقيقات‌ نشان‌ مي‌دهد كه خوردن‌ ميوه‌ها و سبزيجات غني‌ از ويتامين C خطر بيماري‌هاي‌ قلبي و سكته‌ مغزي را كاهش‌ مي‌دهد. ​با اين‌حال، تنها ويتامين C نيست كه براي قلب مفيد است.

فيبر و تركيبات گياهي موجود در ليمو نيز مي‌تواند به‌طور قابل‌توجهي برخي از عواملي كه خطر بيماري‌هاي قلبي را به دنبال دارند، كاهش دهد‌.

خواص ليمو ترش

كمك به كنترل وزن

از خواص و فوايد ليمو مي‌توان به لاغركنندگي آن اشاره كرد. يك نظريه رايج اين است كه فيبر محلول پكتين موجود در ليمو در معده شما منبسط مي‌شود و به شما كمك مي‌كند تا مدت بيشتري احساس سيري كنيد. بسياري از مردم ليمو را كامل نمي‌خورند و از آنجا كه آب‌ليمو هم فاقد پكتين است، نوشيدني‌هاي تركيب‌شده با آب‌ليمو تاثير گفته‌شده را ندارند.

اگر به مطالب كنترل وزن علاقمند هستيد لاغري و تناسب اندام با راهكارهاي ساده را حتما بخوانيد.

ضد سرطان

جلوگيري از سنگ كليه

سنگ كليه توده‌هاي كوچكي هستند كه با متبلور شدن مواد زائد و جمع‌شدن در كليه‌ها، تشكيل مي‌شوند. فقط ۱ / ۲ فنجان (۱۲۵ ميلي‌ليتر) آب‌ليمو در روز مي‌تواند اسيدسيتريك كافي براي جلوگيري از تشكيل سنگ در افرادي كه قبلا آن را تجربه كردند، فراهم كند. ​ ​​​​​​

ليمو و جلوگيري از كم‌خوني

بيماري كم‌خوني بسيار شايع است. ​ليمو حاوي مقداري آهن است اما در درجه اول با بهبود جذب آهن از غذا‌هاي گياهي از كم‌خوني جلوگيري مي‌كند.

روده آهن را از گوشت، مرغ و ماهي جذب مي‌كند در حالي‌كه آهن از منابع گياهي به‌راحتي جذب نمي‌شود. با اين‌حال، اين جذب مي‌تواند با مصرف ويتامين C و اسيدسيتريك بهبود يابد.

​از آنجا كه ليمو حاوي ويتامين C و اسيدسيتريك است، مي‌تواند با اطمينان از جذب هرچه بيشتر آهن از رژيم غذايي، بدن شما را در برابر كم‌خوني محافظت كند.

فوايد ليمو سلامت قلب

كاهش خطر ابتلا به سرطان با ليمو

رژيم غذايي سالم غني از ميوه و سبزيجات مي‌تواند به جلوگيري از برخي سرطان‌ها كمك كند. ​برخي از مطالعات نشان داده است كه افرادي كه مركبات بيشتري مصرف مي‌كنند كمتر در معرض خطر سرطان هستند. مطالعات نشان داده است كه بسياري از تركيبات حاصل از ليمو، سلول‌هاي سرطاني را از بين برده‌اند. ​

بهبود سلامت گوارش

ليمو از حدود ۱۰% كربوهيدرات، عمدتا به شكل فيبر محلول و قند‌هاي ساده تشكيل‌شده است. ​ ​فيبر اصلي موجود در ليمو پكتين است كه نوعي فيبر محلول است كه فوايد بسياري براي سلامتي دارد.

فيبر‌هاي محلول مي‌توانند سلامت روده را بهبود بخشند و هضم قند‌ها و نشاسته‌ها را كند كنند. اين اثرات منجر به كاهش سطح قند خون مي‌شود. ​ ​بااين‌حال، براي دريافت فوايد فيبر از ليمو، بايد پالپ آن را بخوريد.

فوايد ليمو

پيشنهاد مطالعه: از شما دعوت مي‌كنيم مطلب فوايد بي‌نظير خوردن سيب به‌صورت ناشتا را بخوانيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.