آنچه نبايد همزمان با شير بخوريم

۲۸ بازديد

شير يكي از مواد غذايي سالم براي افراد است و عادت‌هاي غلط در نوشيدن شير مي‌تواند به شما آسيب بزند.

آنچه نبايد همزمان با شير بخوريم

شير حاوي ميزان زيادي مواد مغذي مثل كلسيم ، منيزيم و پروتئين است كه نقشي بسيار مهم در بدن فرد ايفا مي‌كنند. بنابراين بسياري از افراد تمايل دارند كه بيش از هميشه شير بنوشند اگرچه كه مصرف اين ماده به مقدار زياد ممنوع است. براي آشنايي با آنچه نبايد همزمان با شير بخوريم همراه مجله دلتا باشيد.

شير و ميوه‌ها

۸۰ درصد از پروتئين موجود در شير كازئين است و زماني كه شير را با ميوه بنوشيد، مقدار زيادي از كازئين در بدن شما باقي مي‌ماند و هضم و جذب آن به‌راحتي انجام نخواهد شد و همچنين مي‌تواند باعث به وجود آمدن اسهال در فرد شود و بنابراين هرگز نبايد آبميوه و شير را يكجا مصرف كنيد.

تركيبات سمي

شكر و شير داغ

شير سرشار از ليزين است كه با فروكتوز واكنش نشان مي‌دهد ، مخصوصا اگر آن را در دماي بالا مصرف كنيد و باعث مي‌شود كه سم ليزين به وجود بيايد كه براي بدن انسان مضر است و بنابراين هرگز نبايد شكر را به شيري كه تازه جوش آمده است ، اضافه كنيد و بايد صبر كنيد تا خنك شود و بعد اين كار را انجام دهيد.

شير و دارو

افراد زماني كه دارو مصرف مي‌كنند، مايل هستند كه به‌جاي استفاده از آب براي خوردن دارو از شير استفاده كنند. هرگز نبايد تا يك ساعت قبل و بعد از شير از هيچ دارويي استفاده كنيد.

دارو

شير و پرتغال

هرگز نبايد تا يك ساعت بعد يا قبل از نوشيدن شير، پرتقال مصرف كنيد زيرا پروتئين موجود در شير مي‌تواند با اسيد پرتقال مخلوط شود و درنتيجه روي هضم و گوارش شما تاثير مي‌گذارد و علاوه بر آن در اين مدت هرگز نبايد ميوه‌هاي ديگري كه اسيدي هستند را مصرف كنيد.

اگر به پرتقال علاقمند هستيد مطلب لطفا اين موقع روز پرتقال نخوريد را بخوانيد.

پرتقال و شير

شير و آنتي‌بيوتيك

درصورتي‌كه همراه آنتي‌بيوتيك‌هايي مانند «كينولون» مثل «سيپروفلوكساسين» و «لواكويين» ، شير مصرف كنيد ، اين داروها در معده به كلسيم متصل مي‌شوند و نمي‌توانند جذب بدن شوند و اثرشان كاهش مي‌يابد.

شير و گوشت

مصرف همزمان شير با گوشت، ماهي زيان‌آور است و موجب سنگيني معده و انسداد اندام‌هاي گوارشي مي‌شود و فرد را به يبوست دچار مي‌كند.

گوشت با لبنيات

شير و آناناس

هيچ‌گاه نبايد شير و آناناس را باهم تركيب كنيد چراكه آناناس حاوي بروملين است و در صورت تركيب با شير مي‌تواند موجب ايجاد سردرد، معده درد، عفونت، اسهال و تهوع گردد . اين تركيب براي كودكان خطرناك است.

شير و ترشيجات

ترشيجات يكي از موارد آنچه نبايد همزمان با شير بخوريم است. مصرف همزمان شير با ترشيجات و خوراكي‌هاي شور مضر است و سبب انجماد شير در معده مي‌شود.

ترشيجات همزمان با شير

شير و تخم‌مرغ

برخي مردم در وعده صبحانه شير را با تخم‌مرغ ميل مي‌كنند اما نمي‌دانند مصرف همزمان اين دو ماده خوراكي زيان‌آور است و مصرف همزمان تخم‌مرغ با شير نيز براي قلب و مغز مضر است. پس بعد از خوردن تخم‌مرغ به مدت سه ساعت صبر كنيد تا اين غذا هضم شود و پس‌ از آن شير بنوشيد.

همزمان با شير بخوريم

پيشنهاد مطالعه: از شما دعوت مي‌كنيم مطلب از معجزات ليموترش چه مي‌دانيد؟ را بخوانيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.