انرژي ۲ برابر در محل كار با اين خوراكي‌ها

۲۴ بازديد

افراد بخش قابل توجهي از وقت خود را عموما در محل كار مي‌گذرانند. تقريبا يك سوم وعده‌هاي غذايي آن‌ها در ساعات اداري صرف مي‌شود. با اين اعداد، ارزش ترويج تغذيه سالم و رژيم غذايي سالم در محيط كار را نبايد دست كم گرفت.

رژيم غذايي مخصوص كارمندان

اهميت به سلامت جسم و روح كارمندان و به ويژه توجه آن‌ها به روش تغذيه‌اي خود مي‌تواند منجر به افزايش تمركز، كاهش مشكلات جسماني و در نهايت افزايش رضايت و همچنين افزايش بازدهي در كار شود كه در اين مهم مصرف مواد غذايي باارزش يكي از مهم‌ترين اصول تاثيرگذار است. همراه مجله دلتا باشيد تا رژيم غذايي مخصوص كارمندان را بشناسيد.

سبزيجات همراهان هميشگي

تغذيه مناسب مي‎‌‌تواند در فكر و جسم كارمندان تاثير مستقيمي بگذارد. به دنبال افزايش ساعت كاري كارمندان و در راستاي افزايش احتمال ايجاد احساس گرسنگي و ضعف در ساعات بعد از ۱۳ براي كارمندان توصيه مي‌شود كه اين گروه به ميزان لازم سالاد و سبزيجات و غذاي مختصر همراه خود داشته باشند تا با مصرف آن‌ها از ضعف و بي‌حالي جلوگيري كنند.

كيك ممنوع

بيسكوييت و كيك ممنوع

يكي از مواد غذايي ممنوع در رژيم غذايي مخصوص كارمندان كيك‌هاي آماده و بيسكوييت‌هاي ناسالم است. كامندان مي‌بايست حتي الامكان از مصرف بيسكوييت و انواع كيك در ساعات كاري اجتناب نمايند. اين محصولات به دليل داشتن بي‌كربنات‌سديم و كربوهيدرات‌هاي ساده، علاوه بر ريفلاكس معده منجر به چاقي نيز مي‌شوند.

اگر به دنبال تناسب اندام هستيد فوايد بي‌نظير خوردن سيب به‌صورت ناشتا را بخوانيد.

رژيم غذايي

ميان وعده‌هاي مقوي

در ميان وعده، مصرف ميوه و‌ سبزيجات مفيد و‌ كم كالري از جمله هويج، خيار، ساقه كرفس، سيب و غيره بسيار مفيد است. مصرف مقدار كمي آجيل ترجيحا خام در ميان وعده صبح، علاوه بر داشتن ارزش غذايي بالا، در رفع گرسنگي نيز مفيد خواهد بود.

پيروي از يك الگوي غذايي سالم در محيط كار و توجه به روش تغذيه‌اي مناسب به ويژه با افزايش ساعت كاري نه تنها منجر به بهبود عملكرد و افزايش بازده كاري مي‌شود بلكه از اضافه وزن و چاقي و ابتلا به بسياري از بيماري‌ها به ويژه در دوران اپيدمي كرونا پيشگيري مي‌كند چرا كه در اين دوران تقويت سيستم ايمني بسيار حائز اهميت است.

رژيم غذايي كارمندان

پيشنهاد مطالعه: از شما دعوت مي‌كنيم مطلب مواد غذايي خطرناك در دوران بارداري را بشناسيد را بخوانيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.