لطفا اين موقع روز پرتقال نخوريد

۲۰ بازديد

 حقايقي درباره خوردن پرتقال وجود دارد كه قبل از مصرف بايد بدانيد، همين‌طور مصرف پرتقال براي برخي افراد خطرناك است.

مضرات پرتقال براي سلامتي

پرتقال نيز همانند ميوه‌هاي ديگر، سالم تلقي مي‌شود اما با اين‌حال، براي تمامي رژيم‌هاي غذايي توصيه نشده و ممكن است مضراتي نيز به همراه داشته باشد. همراه مجله دلتا باشيد تا مضرات پرتقال براي سلامتي و بهترين زمان مصرف آن را بشناسيد.

پرتقال فاقد چربي است

اين ميوه در بين تمامي ميوه‌ها فاقد چربي بوده اما از طرفي داراي كالري بالايي است. بدن براي جذب برخي ويتامين‌ها به چربي‌هاي موجود در رژيم غذايي احتياج دارد زيرا انرژي لازم براي ورزش‌هاي استقامتي را فراهم و به لخته شدن خون و رشد مغز كمك مي‌كند. بنابراين كمبود چربي مضر است به‌خصوص اگر از پرتقال به‌جاي غذاهايي مانند آجيل كه چربي‌هاي سالم را تامين مي‌كنند استفاده شود.

پرتقال و آب پرتقال

پرتقال داراي فيبر كمي است

اگر رژيم هستيد، خوردن مواد غذايي حاوي فيبر به دليل آنكه احساس سيري به شما مي‌دهند بسيار مهم است. فيبر علاوه بر احساس سيري به كنترل كلسترول و سطح قند خون، تقويت منظم حركات روده و كنترل وزن نيز كمك مي‌كند. بنابراين خوردن پرتقال به‌جاي غذاهاي سرشار از فيبر مي‌تواند براي كاهش وزن و سلامت عمومي مضر باشد. زيرا طبق مشاهدات، افرادي كه رژيم‌هاي غذايي با فيبر بالايي دارند لاغرتر و سالم‌تر هستند.

پرتقال داراي پروتئين كم است

پروتئين يك ماده مغذي براي بدن و حفظ يكپارچگي ماهيچه‌ها، پوست و ساير بافت‌هاي بدن است. پروتئين به كنترل وزن نيز كمك مي‌كند. به دليل اهميت پروتئين خوردن پرتقال به‌عنوان يك ميان وعده كه حاوي پروتئين كمي است مي‌تواند بر سلامتي بدن تاثير منفي داشته باشد.

اين افراد در مصرف پرتقال احتياط كنند!

باوجود تمام مزايا و مضرات پرتقال براي سلامتي، خوردن اين ميوه براي تعدادي از افراد پيشنهاد نمي‌شود و بايد در مصرف آن دقت لازم را به عمل آورد. به‌عنوان‌مثال :

كساني كه طبع بلغمي دارند از معده و روده سردي برخوردار هستند، به همين علت بايد از مصرف پرتقال جلوگيري كنند.

همچنين مصرف آن در بيماران ديابتي، صرعي و تشنجي، روماتيسمي و افرادي كه بي‌اختياري ادرار و ريفلاكس گوارشي دارند نيز توصيه نخواهد شد.

پرتقال شيرين، طبع سرد و تر اما پرتقال ترش طبع، سرد و خشك دارد لذا افراد بلغمي و سودايي‌مزاج تا حد امكان بايد از مصرف پرتقال خودداري كنند و در صورت استفاده، آن را به همراه مسهل گلپر و نمك ميل كنند.

توصيه‌ مي‌شود پس از خوردن پرتقال از نوشيدن چاي پرهيز‌ شود چراكه عموما نوشيدن آب قبل و بعد از هر ميوه خصوصا ميوه‌هاي آب‌دار مفيد نيست.

بهترين زمان مصرف پرتقال

بهترين ساعت براي مصرف پرتقال در بعدازظهر بوده و بدترين زمان مصرف اين ميوه شب‌ هنگام است كه خوردن آن در ساعات پاياني روز و شب توصيه نمي‌شود.

مضرات پرتقال

پيشنهاد مطالعه: از شما دعوت مي‌كنيم مطلب روده خود را با اين معجون خانگي پاكسازي كنيد را بخوانيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.