چاي ديابتي‌ها، مخصوص كاهش قندخون

۱۶ بازديد

افراد ديابتي بايد چاي زنجبيل بنوشند. چاي زنجبيل به افراد ديابتي كمك مي‌كند كه قند خون آن‌ها كاهش يابد.

چاي زنجبيل براي كاهش قندخون

كنترل قند خون از مهم‌ترين راهكارها براي كنترل عوارض ناشي از اين بيماري است و محققان بر اين باورند كه با مصرف برخي نوشيدني‌ها و گياهان دارويي مي‌توان ميزان قند خون را كاهش داد. همراه مجله دلتا باشيد تا با خواص چاي زنجبيل براي كاهش قندخون آشنا شويد.

هورمون انسولين مسئوليت تنظيم قند خون را بر عهده دارد اما در مبتلايان به ديابت، اين مكانيسم مختل مي‌شود. با بهبود سبك تغذيه و رعايت رژيم غذايي تا حد زيادي مي‌توانيد قند خونتان را كنترل كنيد. ازاين‌رو، پژوهشگران عنوان كرده‌اند كه نوشيدن چاي زنجبيل مي‌تواند اين مكانيسم معيوب را بهبود‌ بخشد.

كاهش قندخون

خواص چاي زنجبيل براي كاهش قندخون

ادويه زنجبيل عصاره حاصل از ريشه گياهي بومي آسيا است كه در قالب شربت، كپسول و عصاره‌هاي مايع قابل‌استفاده است. محققان در آزمايش‌هاي باليني مختلفي اثرات ضدديابتيك زنجبيل را موردبررسي قرار داده‌اند.تحقيقات نشان مي‌دهد كه مكمل‌هاي زنجبيلي به‌طور قابل‌توجهي ميزان قند خون ناشتا را پايين مي‌آورد.

بررسي‌ها نشان مي‌دهد كه زنجبيل كنترل طولاني‌مدت قند خون را براي مبتلايان به ديابت نوع ۲ بهبود مي‌بخشد. زنجبيل شاخص گليسميك بسيار پاييني دارد كه براي مديريت ميزان قند خون بسيار مفيد است.

ديگر خواص چاي زنجبيل

چاي ساخته‌شده از زنجبيل داراي سطوح بالايي از ويتامين C و اسيدهاي آمينه و همچنين عناصر مختلف ازجمله كلسيم، روي، سديم، فسفر و بسياري عناصر مفيد ديگر است. به همين دليل داراي خواص بي‌شماري است و از درمان سرماخوردگي گرفته تا سلامت قلب را شامل مي‌شود. برخي از اين خواص شامل:

  • كمك به دستگاه گوارشي ازجمله معده
  • كاهش التهاب و دردهاي مفاصل
  • كمك به كاهش مشكلات ريه
  • كاهش حالت تهوع و كمك به زنان باردار
  • كمك به گردش خون
  • افزايش سيستم ايمني بدن در برابر بيماري‌هاي ويروسي

اگر به مطالب بيماري‌هاي خاموش مانند ديابت علاقمند هستيد مطلب فشار خون بالا، قاتل خاموش ايرانيان را بخوانيد.

زنجبيل

طرز تهيه چاي زنجبيل

براي آماده‌كردن چاي زنجبيل به ۸۵ گرم ريشه زنجبيل تازه نياز داريد. پس از شست و شوي كامل بهتر است پوست زنجبيل را بگيريد و آن را در لايه‌هاي نازك برش دهيد. تقريبا نصف كتري (۸۰۰ ميلي‌ليتر) را از آب پركنيد و بر روي حرارت قرار دهيد تا شروع به جوشيدن كند، سپس تكه‌هاي زنجبيل را درون آب ريخته و به مدت ۲۰ دقيقه در حرارت كم اجازه دهيد كه دم بكشند. در آخر كمي عسل به چاي اضافه كنيد و سپس آن را از درون صافي عبور داده تا دمنوش زنجبيل شما خالص شود.

چاي زنجبيل با عسل

پيشنهاد مطالعه: از شما دعوت مي‌كنيم مطلب آلزايمر را با اين مواد غذايي شكست دهيد! را بخوانيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.