اين افراد هرگز خيار نخورند!

۱۷ بازديد

خيار يكي از ميوه‌هاي چهارفصل است كه مصرف آن علاوه بر فوايد درماني مي‌تواند باعث ايجاد مشكلاتي در برخي افراد شود.

موارد منع مصرف خيار

خيار يكي از ميوه‌هاي چهارفصل است كه به انواع خيار سبز، چنبر، شنگ و سفيد تقسيم‌بندي مي‌شود. تقريبا حدود شش هزار سالي است كه انسان خيار را مي‌شناسد. امروز در مجله دلتا موارد منع مصرف خيار را به شما خواهيم گفت.

خيار داراي خواص فراواني است اما برخي با تفكرات اشتباه وجود اين ميوه خوشمزه را از ليست برنامه غذايي خود حذف كرده‌اند. جالب است بدانيد، افرادي كه دچار عطش فراوان مي‌شوند يا مشكلات كليوي به‌خصوص سنگه كليه يا يبوست دارند، بهتر است در طول روز از خيار استفاده كنند.

متخصصان توصيه مي‌كنند افراد در اواخر شب به علت تشديد ادرار از مصرف آن پرهيز كنند. ۹۵ درصد خيار را آب تشكيل مي‌دهد به همين علت مصرف آن براي رفع تشنگي تاثير دارد. پوست خيار حاوي مقدار زيادي ويتامين C است و مصرف جوشانده آن به‌صورت متوالي و سه روز پشت‌هم براي يرقان داروي موثري خواهد بود.

كدام افراد بايد مصرف خيار را كم كنند؟

  • يكي از موارد منع مصرف خيار افراد مبتلا به اسهال و كودكان هستند كه بايد كمتر از خيار استفاده كنند.
  • به ياد داشته باشيد كه به‌هيچ‌عنوان نبايد از خياري كه تازه نيست استفاده كنيد؛ چراكه به علت ديرهضم بودن باعث درد و ورم در نواحي گوارشي شما خواهد شد و در معده‌هايي كه با مشكلات گوارشي همراه است حتما بايد آن را همراه عسل يا مويز مصرف كرد.
  • متخصصان تغذيه و رژيم‌درماني عقيده دارند كه مصرف بيش‌ازحد خيار باعث پيشگيري از جذب ويتامين C خواهد شد.
  • كساني كه به علت مصرف خيار، معده آن‌ها نفخ مي‌كند بهتر است كه در كنار خيار از نمك استفاده كنند.
  • ازآنجايي‌كه خيار داراي طبع سرد است؛ بنابراين مصرف آن براي كودكان نبايد بيش‌ازحد باشد.

فوايد درماني خيار

حلقه‌حلقه كردن خيار و قرار دادن آن روي پوست باعث از بين رفتن چين‌وچروك‌هاي صورت خواهد شد اگر جزو آن دسته از افرادي هستيد كه از پوست چرب خود رنج مي‌بريد، خيار را بجوشانيد و با استفاده از آب جوشيده خيار صورت خود را بشوييد.

متخصصان پوست مدعي هستند كه پماد خيار براي جلوگيري از خارش، رفع گزش زنبور، سوختگي‌هاي سطحي و تحريكات جلدي پوست بسيار حائز اهميت است. مبتلايان به آفتاب‌سوختگي ضماد خيار را روي پوست خود قرار دهند و با روغن‌زيتون آن را چرب كنند تا از اين معضل نجات پيدا كنند.

تخم خيار آرامش‌بخش، خواب‌آور، ضد كرم، تصفيه‌كننده خون، زرداب آور، حل‌كننده اورات‌ها، اسيد اوريك و جلا دهنده است. همچنين مصرف عصاره آن براي بهبود اختلالات دستگاه گوارش، بهبود مسموميت و رفع حالت تهوع معجزه مي‌كند.

مصرف خيار قبل از غذا به هضم بهتر آن كمك مي‌كند. متخصصان تغذيه مصرف سبزيجات را به بانوان شيرده توصيه مي‌كنند، اما بايد مراقب بود كه اين سبزيجات به‌خصوص خيار باعث نفخ و درد‌هاي گوارشي كودكان نشود.

منع مصرف خيار

پيشنهاد مطالعه: از شما دعوت مي‌كنيم مطلب گل قاصدك، معجزه پاكسازي كبد و كليه‌ها را بخوانيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.