گل قاصدك، معجزه پاكسازي كبد و كليه‌ها

۱۷ بازديد

قاصدك گياه مفيد براي سلامت كبد و كليه‌هاي شما است.

دمنوش پاكسازي كبد و كليه

كبد مسئول اصلي سم‌زدايي در بدن است و براي اين كار بايد سالم و پاك باشد. براي بسياري از ما كه قند و چربي ناسالم زيادي را مصرف مي‌كنيم، احتمالا عملكرد كبد و كليه‌‌ها به مخاطره مي‌افتد. در همين راستا مجله دلتا دمنوش پاكسازي كبد و كليه كه از گل قاصدك تهيه مي‌شود را به شما توصيه مي‌كند.

گل قاصدك و سلامتي

گياه گل قاصدك، داراي خواص بي‌شماري براي بدن است. از ديرباز از اين گياه به‌عنوان دارو براي التيام برخي از بيماري‌ها استفاده مي‌شده است. يكي از موارد مصرفي گل قاصدك درمان آكنه و جوش است.

ريشه اين گياه، خواص پاك‌كنندگي سموم را دارد و براي پاك‌سازي كبد و كليه بسيار مناسب است. همين خواص مي‌تواند به پاك كردن خون از سموم كمك كند و استفاده از چاي گل قاصدك مي‌تواند درماني طبيعي براي آكنه و جوش باشد.

سلامت كبد و كليه

علل ايجاد جوش

به‌طور عمومي جوش مي‌تواند به دلايل مختلف بروز كند كه مهم‌ترين دلايل آن شامل موارد ذيل مي‌شود:

  • اختلالات هورموني و زياده‌روي در توليد هورمون
  • دلايل ژنتيكي مانند سابقه خانوادگي
  • علل رواني مانند بالا رفتن سطح اضطراب فرد
  • دلايل باكتريايي كه يكي از اصلي‌ترين دلايل بروز آكنه است
  • رژيم غذايي نامناسب

اگر به رژيم غذايي خود اهميت مي‌دهيد مطلب تنقلات خوشمزه، ولي بدون قند را حتما بخوانيد.

اگر از افرادي هستيد كه دليل بروز آكنه و جوش در شما ژنتيكي و رواني است، بايد بدانيد كه چاي گل قاصدك نمي‌تواند، مشكل شما را حل كند. شما بايد با ريشه‌يابي مشكل خود، به دنبال يافتن راه‌حل باشيد.

چاي گل قاصدك بهترين درمان براي جوش‌هاي ناشي از اختلالات هورموني و عوامل باكتريايي است. در حقيقت اين چاي با بهبود عملكرد كبد به از بين بردن آكنه كمك مي‌كند. كبد نقش پاك‌كننده خون از مواد سمي را بر عهده دارد و با پاكسازي اين مواد، جوش‌ها نيز از بين مي‌رود.

گل قاصدك

از بين رفتن جوش با قاصدك

همچنين اينولين موجود در گياه گل قاصدك به‌طور فعالي باعث از بين رفتن جوش مي‌شود. اينولين يك پلي ساكاريد طبيعي است كه باعث از بين رفتن باكتري‌هاي مضر در روده مي‌شود. از بين رفتن اين باكتري‌ها باعث بهبود زيبايي پوست و پاكسازي آن از جوش‌ها مي‌شود.

تحقيقات نشان داده است ريشه و برگ‌هاي گل قاصدك داراي سطح قابل‌توجهي از ويتامين‌هاي A، ويتامين خانواده B،C و D است. همچنين مواد معدني مانند پتاسيم، آهن، و روي كه براي پوست مفيد است به‌وفور در اين گياه وجود دارد.

تهيه دمنوش پاكسازي كبد و كليه

براي تهيه چاي گل قاصدك بايد از ريشه يا برگ‌هاي اين گياه استفاده شود. يك تا دو قاشق چاي‌خوري از خشك‌شده گل قاصدك را در آب جوش ريخته و اجازه دهيد به مدت ۷ دقيقه دم بكشد. سپس مي‌توانيد با شيرين‌كنندهاي طبيعي مانند عسل آن را ميل كنيد و از خواص بي‌شمار آن بهره‌مند شويد.

پاكسازي كبد و كليه

پيشنهاد مطالعه: از شما دعوت مي‌كنيم مطلب صبح زمستاني خود را با اين خوراكي‌‌ها آغاز كنيد را بخوانيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.