خواص آويشن، از سلامت قلب تا درمان ريزش مو

۱۵ بازديد

مردم مصر و يونان باستان از آويشن استفاده مي‌كردند. اين گياه كاربردهاي آشپزي و درماني متنوعي دارد.

خواص و فوايد آويشن

آويشن گياهي است كه به خانواده‌ نعناع تعلق دارد و سرشار از مواد مغذي و ويتامين‌هاي ضروري بدن است. امروز در مجله دلتا قصد داريم شما را با خواص و فوايد آويشن آشنا كنيم.

سلامت قلب را بهبود مي‌بخشد

مطالعات مختلف اين موضوع را تاييد كرده‌اند كه آويشن براي قلب مفيد است. علاوه بر اين نشان داده شده كه آويشن سطح كلسترول خون را كاهش مي‌دهد. يكي از كارهاي بسيار خوبي كه مي‌توانيد انجام دهيد اين است كه به جاي نمك از آويشن استفاده كنيد.

به درمان سرطان كمك مي‌كند

كمك به درمان سرطان يكي ديگر از خواص آويشن محسوب مي‌شود. يك مطالعه پرتغالي به اين نتيجه رسيد كه آويشن ممكن است به پيشگيري از سرطان، به‌ويژه سرطان روده‌ بزرگ (كولون) كمك كند. علت اين خاصيت آويشن، وجود بعضي تركيبات مفيد در آن است كه از جمله‌ آن‌ها مي‌توانيم لوتئين و اسيد اورسوليك را نام ببريم.

آويشن و سرطان

دستگاه گوارش را تقويت مي‌كند

تقويت دستگاه گوارش يكي ديگر از خواص آويشن به شمار مي‌رود. آويشن سرشار از ويتامين C است و به همين علت در تقويت سيستم ايمني بدن نقش دارد. علاوه بر اين آويشن منبع خوبي از ويتامين A به شمار مي‌رود كه آن‌ هم در تقويت سيستم ايمني و پيشگيري از سرماخوردگي و آنفولانزا اثرگذار است.

به درمان ديس‌پراكسي كمك مي‌كند

به اختلال ديس‌پراكسي اختلال كنش‌پريشي هم گفته مي‌شود‌. اين اختلال عصبي روي مهارت‌هاي حركتي اثر مي‌گذارد. نشان داده شده كه آويشن علائم اين بيماري را به‌ويژه در كودكان بهبود مي‌بخشد. روغن آويشن در درمان بيماري‌هاي عصبي مانند ديس‌پراكسي مفيد است. ساير مطالعات هم نتايج مثبتي را در اين زمينه نشان داده‌اند.

مشكلات تنفسي را درمان مي‌كند

در بالا به اين موضوع اشاره كرديم كه آويشن سيستم ايمني بدن را تقويت مي‌كند. اين مساله به درمان بيشتر بيماري‌هاي تنفسي كمك مي‌كند. از آويشن براي درمان مشكلات تنفسي از جمله برونشيت و سرفه استفاده مي‌شود.

در آلودگي هوا مشكلات تنفسي بيشتر مي‌شود، اگر دچار اين مشكل هستيد مطلب رفع آثار مضر آلودگي هوا با اين نوشيدني‌ها را بخوانيد.

مشكلات قاعدگي را تسكين مي‌دهد

يكي از خواص و فوايد آويشن تسكين مشكلات قاعدگي است. يك مطالعه به اين نتيجه رسيد كه آويشن ممكن است به كاهش دل درد قاعدگي كمك كند.

سلامت بينايي را بهبود مي‌بخشد

آويشن غني از ويتامين A است. اين نوع ويتامين به‌طور ويژه براي بينايي مفيد است. كمبود ويتامين A مي‌تواند منجر به شب‌كوري شود. آويشن ممكن است از ساير مشكلات مربوط به چشم‌ها از جمله بيماري تباهي لكه‌ زرد پيشگيري كند.

ممكن است به تسكين سردرد كمك كند

براي درمان سردرد چند قطره از روغن اسانسي آويشن را روي شقيقه و پيشاني خود ماساژ دهيد. به‌آرامي پوست نواحي ذكر شده را بماليد و براي مدتي تكان نخوريد تا سردردتان برطرف شود.

مي‌تواند براي موها مفيد باشد

آويشن زماني كه با گياهان ديگر تركيب شود، ممكن است به رشد مو كمك كند. مي‌توانيد روغن اسطوخودوس (لاوندر) را با روغن آويشن مخلوط كنيد و تركيب به دست آمده را روي موهاي خود بماليد.

فوايد آويشن

پيشنهاد مطالعه: از شما دعوت مي‌كنيم مطلب خواص معجزه‌آساي گردو كه قطعا نمي‌دانيد را بخوانيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.