صبح زمستاني خود را با اين خوراكي‌‌ها آغاز كنيد

۱۷ بازديد

چگونه شروع كردن صبح بسيار مهم است چه ازنظر روحي چه ازنظر تغذيه‌اي كه داريم. روز خود را با خوشمزه‌هاي مفيدي كه در ادامه گفته شده شروع كنيد.

يكي از موضوعات مهم و مفيد در زندگي روزمره اين است كه صبح را با يك اقدام مثبت، هم ازنظر ذهني و هم به لحاظ جسمي آغاز كنيم. اينكه چگونه روز خود را شروع كنيم، مي‌تواند حاكي از مسائل مختلفي از وضعيت روحي گرفته تا بهره‌وري كلي فرد باشد. به‌اين‌ترتيب، لازم است به چند نكته ازجمله نوع مواد غذايي كه هنگام صبح مصرف مي‌كنيم، دقت داشته باشيم. مجله دلتا در اين مطلب به معرفي چند خوراكي مفيد براي آغاز روز و در هنگام صبح اشاره‌كرده است.

اين خوراكي‌ها ازجمله موادي هستند كه در اكثر خانه‌ها وجود دارد و با مراقبت از روده و كمك به هضم غذاها، باعث حفظ سلامتي مي‌شوند:

بادام خيس‌خورده

صبحانه را مي‌توانيد با بادام خيس‌خورده و پوست‌كنده شروع كنيد. اين خوراكي سرشار از مواد مغذي و ويتامين E است كه براي سلامت پوست و مو مفيد است. بادام براي سلامت مغز نيز عالي است.

همچنين بخوانيد: ۵ فايده فوق‌العاده كره بادام زميني

كشمش‌هاي خيس‌خورده

يكي از چند خوراكي مفيد براي آغاز روز كشمش است. به سراغ كشمش‌هايي برويد كه شب قبل در آب خيس‌خورده‌اند. اين خوراكي براي روده مفيد است، به هضم غذا كمك مي‌كند و ريزش مو را كاهش مي‌دهد. كشمش سرشار از آهن و ويتامين B است.

زردچوبه و آب گرم

كمي زردچوبه را در آب گرم حل كرده و ميل كنيد. اين تركيب داراي خواص ضدالتهابي است كه مي‌تواند ايمني بدن را تقويت كند.

يك صبحانه سالم و كامل در زمستان

شلغم يكي از شگفتي‌هاي فصل زمستان به شمار رفته و داراي تركيباتي بوده كه علاوه بر تقويت سيستم ايمني، ريزمغذي‌هاي بدن را نيز تامين مي‌كند.

شلغم يك آنتي‌بيوتيك گياهي به شمار مي‌رود كه خاصيت ميكروب‌كشي دارد، اين ماده خوراكي جزو مواد غذايي فراسودمند بوده كه علاوه بر تامين نيازهاي معمولي بدن، خواص بي‌شماري داشته و سيستم ايمني را تقويت مي‌كند. همچنين تركيبات گوگردي كلم‌ها و شلغم‌ها بدن را در برابر بيماري‌ها مي‌توانند واكسينه سازند.

همچنين افرادي كه دچار گلودرد ناشي از سرماخوردگي هستند مي‌توانند روي شلغم را سوراخ كرده و يك قاشق عسل داخل آن بريزند، شربت تهيه‌شده به اين روش در درمان اين بيماري بسيار موثر است.

پيشنهاد مطالعه: از شما دعوت مي‌كنيم مطلب رفع آثار مضر آلودگي هوا با اين نوشيدني‌ها را بخوانيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.