سلامت قلب، با ۹ خوراكي در دسترس

۱۶ بازديد

داشتن قلب سالم و قوي لازمه سلامت كل بدن است، با اصلاح سبك زندگي و خوردن غذاهاي سالم مي‌توان به‌راحتي از انسداد رگ‌هاي قلب جلوگيري كرد.

مواد غذايي مفيد براي قلب

فهرست خوراكي‌هاي زير را در برنامه غذايي خود قرار دهيد. اين غذاها مي‌توانند به باز شدن رگ‌ها كمك كنند، زيرا سرشار از آنتي‌اكسيدان، فيبر و ساير مواد مغذي لازم براي سلامت قلب هستند. همراه مجله دلتا باشيد تا ۹ مواد غذايي مفيد براي قلب را بشناسيد.

ماهي

براي گرفتن بهترين نتيجه از خوردن اين غذاي مفيد، پيشنهاد مي‌شود كه حداقل دو بار در هفته آن را مصرف كنيد. ماهي‌هاي روغني مانند سالمون و ماهي تن داراي اسيدهاي چرب امگا سه بوده و سطح كلسترول خون را تنظيم مي‌كنند و همچنين ريسك ابتلا به بيماري‌هاي قلبي را كاهش داده و به ترميم آسيب‌ديدگي رگ‌ها و عروق كمك مي‌كنند.

روغن نارگيل

اگرچه بيشتر افراد تصور مي‌كنند كه بايد از چربي‌هاي اشباع‌شده گريزان باشند، اما اين چربي‌ها براي يك زندگي سالم لازم‌اند. روغن نارگيل يكي از بهترين چربي‌هاي اشباع‌شده است زيرا باعث افزايش سلامت عروق قلبي مي‌شود.

اسفناج

اسفناج يكي از بهترين سبزيجات خوراكي است زيرا ارزان و زودپز بوده و تقريبا هرجايي پيدا مي‌شود. علاوه بر آن، فيبر، آهن، فوليك اسيد و پتاسيم را كه هر يك به تنظيم فشارخون و افزايش سلامت قلب كمك مي‌كنند، به بدن مي‌رساند.

اگر دوست‌داريد با خواص شگفت‌انگيز اسفناج آشنا شويد مطلب سلامت جنسي خود را با اين خوراكي‌ها تضمين كنيد را از دست ندهيد.

گشاد شدن رگ

كلم بروكلي

يكي از مواد غذايي مفيد براي قلب بروكلي است. اين سبزي حاوي ويتامين K است و ازاين‌رو در جلوگيري از سفت‌وسخت شدن رگ‌هاي قلب جلوگيري مي‌كند و همچنين داراي فيبر است كه با تنظيم فشارخون به كاهش فشار روي رگ‌ها و عروق قلب كمك مي‌كند.

دارچين

اين ادويه متداول، داراي خواص مفيد بسياري براي سلامتي است. دارچين، اگر روزانه در حدود ۵ گرم مصرف شود،مي‌تواند كلسترول بد را كاهش داده و از انسداد رگ‌هاي قلب جلوگيري كند.

مارچوبه

مارچوبه علاوه بر خوشمزگي، خواص مفيد فراواني دارد. اثرات آن به‌عنوان پايين آورنده فشار و كاهش‌دهنده ريسك لخته شدن خون اثبات‌شده است و همچنين داراي مقادير زيادي فيبر، انواع ويتامين و ساير مواد مغذي است و مي‌تواند به‌عنوان يك درمان مفيد به كار رود.

چاي سبز

چاي سبز منبع خوبي از كاتچين است كه يك عنصر شيميايي گياهي است و ميزان كلسترولي را كه بدن در طول هضم و گوارش غذا جذب مي‌كند، كاهش مي‌دهد. نوشيدن دو فنجان چاي سبز در روز براي اين منظور كافي است. علاوه بر آن، نوشيدن چاي سبز به آرامش روح و جسم شما و نهايتا سلامت قلبتان كمك خواهد كرد.

اگر علاقمند به خواص چاي و دمنوش‌ها هستيد با اين دمنوش‌ها تا عيد لاغر شويد را بخوانيد.

سلامت قلب

دانه كتان

دانه‌هاي كتان مي‌توانند فشارخون را پايين آورده و التهاب رگ‌هاي قلب را كاهش دهند زيرا داراي اسيد آلفا- لينولنيك هستند. حتي يك مقدار كم از دانه كتان مي‌تواند به سالم نگه‌داشتن رگ‌ها و عروق قلبي كمك كند.

زردچوبه

اضافه كردن زردچوبه به رژيم غذايي روزانه مي‌تواند التهاب و تشكيل پلاك‌هاي خوني در رگ‌هاي قلبي را كاهش دهد. همچنين ماده رنگي زردچوبه به نام كركيمن مي‌تواند به از بين بردن چربي‌هايي كه در رگ‌ها ته‌نشين مي‌شوند، كمك كند.

مفيد براي قلب

پيشنهاد مطالعه: از شما دعوت مي‌كنيم مطلب نسخه طلايي براي درمان سرماخوردگي را بخوانيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.