خطرناك‌ترين غذا‌ها براي وعده صبحانه!

۱۵ بازديد

صبحانه تقريبا مهم‌ترين وعده است كه بهتر است انتخاب‌هاي مناسبي براي اين وعده داشته باشيد.

بعضي از مواد غذايي هستند كه با توجه به تحقيقات براي مصرف در وعده صبحانه بسيار نامناسب و خطرناك است. در اين مطلب از مجله دلتا به معرفي ۱۱ ماده غذايي مضر در صبحانه پرداخته‌ايم.

آب‌پرتقال

بر اساس تحقيقات پزشكي، نبايد آب‌پرتقال را با معده خالي بنوشيد، زيرا اسيد مركبات پوشش معده را تحريك مي‌كند و مي‌تواند باعث گاستريت شود. قبل از مصرف مركبات، ابتدا بايد صبحانه بخوريد همچنين نبايد اين آب‌ميوه را هرروز بنوشيد.

آب پرتقال

موز

موز حاوي مقدار زيادي منيزيم است كه اگر با معده خالي خورده شود به‌سلامت قلب و عروق خوني آسيب مي‌رساند. مصرف مداوم موز با معده خالي مي‌تواند منجر به اختلال در تعادل كلسيم و منيزيم در بدن شود.

موز

نان‌هاي مخمر شده

هر محصولي كه با مخمر پخته شود، صبح به دشمن معده شما تبديل مي‌شود. مخمر ديواره‌هاي روده و تشكيل گاز را تحريك مي‌كند. براي صبحانه از خوردن رول دارچين يا كروسان خودداري كنيد.

شيريني‌ها

در اوايل صبح، لوزالمعده فعال‌تر است و غذا‌هاي حاوي قند بالا مي‌توانند منجر به عدم تعادل اسيد و باز شوند، همچنين توليد انسولين را مختل مي‌كنند.

خيار و گوجه‌فرنگي

اسيد‌هاي موجود در اين سبزي براي معده خالي در اوايل صبح نامطلوب است. زخم‌ها مي‌توانند به دليل اسيد تانيك ايجاد و روند هضم طولاني شود، زيرا در اوايل صبح شيره معده كمي در معده وجود دارد.

صبحانه

محصولات لبني

ماست، كفير و شير ضرر زيادي ندارند، اما هيچ فايده‌اي هم نخواهد داشت، زيرا تمام باكتري‌هاي زنده توسط آب معده از بين مي‌روند.

كلم

رتبه بعدي ماده غذايي مضر در صبحانه به كلم مي‌رسد. سالاد كلم براي صبحانه ايده بسيار بدي است، اين سبزيجات سخت هضم شده و باعث ايجاد گاز و ناراحتي معده مي‌شوند.

گلابي

اين ميوه براي بدن انسان بسيار مفيد است، اما نه با معده خالي. گلابي حاوي فيبر‌هاي درشتي است كه مي‌تواند به مخاط معده آسيب برساند. بهتر است گلابي را به‌عنوان دسر مصرف كنيد.

گوشت قرمز

اين گوشت پر از پروتئين‌هاي پيچيده است و بدن براي تجزيه آن به قدرت نياز دارد. براي يك وعده صبحانه، اين گوشت بسيار سنگين است بهتر است آن را براي ناهار يا شام انتخاب كنيد.

غذايي صبحانه

صبحانه‌هاي سريع

آن‌ها سرشار از كربوهيدرات و قند هستند كه منجر به افزايش قند خون مي‌شوند. كربوهيدرات‌هاي سريع نيز به‌سرعت از بين مي‌روند و فرد پس از چند ساعت دوباره احساس گرسنگي مي‌كند.

قهوه

قهوه با معده خالي مخاط معده را تحريك مي‌كند و ترشح شيره معده را افزايش مي‌دهد. همه اين‌ها به‌سرعت منجر به گاستريت و درد معده مي‌شود. قبل از نوشيدن قهوه، بايد صبحانه بخوريد.

غذايي مضر در صبحانه

پيشنهاد مطالعه: از شما دعوت مي‌كنيم مطلب كيوي بهترين قرص خواب را بخوانيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.