لوبيا سفيد با خواص باورنكردني براي سلامتي

۱۵ بازديد

لوبيا سفيد يكي از انواع لوبياها و از خانواده حبوبات است كه خواص زيادي براي سلامتي بدن دارد و به تقويت حافظه، درمان كم‌خوني، سلامت دستگاه گوارش و پيشگيري و درمان سرطان كمك مي‌كند.

خواص لوبيا سفيد براي سلامتي

لوبيا سفيد ممكن است معمولي و عادي به نظر برسد، اما داراي خواص و فوايد بسياري براي بدن است. در ادامه اين مطلب قصد داريم شما را با خواص لوبيا سفيد براي سلامتي ، لاغري و پوست و مو بيشتر آشنا كنيم، در ادامه همراه مجله دلتا باشيد.

جوان‌سازي پوست صورت

لوبيا سفيد به دليل مقادير بالاي مس موجود در آن، احتمال پيري زودرس را كاهش داده و با افزايش توليد كلاژن باعث كاهش چين‌ و چروك شده و به جوان‌سازي پوست صورت كمك مي‌كند.

تقويت و افزايش رشد مو

مقادير بالاي آهن و مس موجود در لوبيا سفيد باعث تقويت فوليكول‌هاي مو شده و با جلوگيري از ريزش مو، باعث افزايش رشد موها مي‌شود.

لوبيا سفيد

سلامت دندان‌ها

مقادير بالاي كلسيم، آهن، منيزيم و منگنز موجود در لوبيا سفيد، باعث تقويت دندان‌ها شده و خطر ابتلا به عفونت دندان و دندان‌درد را كاهش مي‌دهد.

لاغري و كاهش وزن

لوبيا سفيد يكي از حبوبات كم‌كالري با مقادير بالاي فيبر است كه باعث كاهش اشتها شده و با جلوگيري از پرخوري به لاغري و كاهش وزن افراد كمك مي‌كند.

معده و دستگاه گوارش

مقادير بالاي فيبر موجود در لوبيا سفيد، باعث بهبود هضم غذا شده، خطر ابتلا به زخم معده را كاهش مي‌دهد و براي سلامت دستگاه گوارش مفيد است.

فيبر باعث تحريك حركت مجراي روده بزرگ مي‌شود و با سم‌زدايي و پاك‌سازي روده خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را كاهش مي‌دهد.

يبوست و اسهال

مقادير بالاي فيبر موجود در لوبيا سفيد به بهبود حركات روده كمك كرده و خطر ابتلا به يبوست و اسهال را كاهش مي‌دهد.

ديابت و قند خون

فيبر موجود در لوبيا سفيد، باعث تثبيت سطح قند خون و انسولين شده و احتمال ابتلا به ديابت نوع ۲ را كاهش مي‌دهد. لوبيا سفيد شاخص گليسمي پاييني دارد، به كاهش قند خون در افراد ديابتي كمك كرده و علائم اين بيماري را بهبود مي‌بخشد.

اگر به دنبال كاهش قندخون خود هستيد روش‌هاي خانگي كاهش قندخون را بخوانيد.

آلزايمر و پاركينسون

مقادير بالاي فولات موجود در لوبيا سفيد، باعث كاهش هموسيستئين خون شده و خطر ابتلا به زوال عقل، آلزامير و پاركينسون را كاهش مي‌دهد. تيامين موجود در لوبيا سفيد، باعث افزايش برخي از نوروترانسميترهاي مورد نياز براي تقويت حافظه شده و عملكرد شناختي مغز را بهبود مي‌بخشد.

فشارخون و قلب

فولات موجود در لوبيا سفيد، سطح هوموسيستئين خون را كاهش مي‌دهد و از ابتلا به بيماري‌هاي قلبي پيشگيري مي‌كند. مقادير بالاي منيزيم موجود در لوبيا سفيد، تنش و استرس رگ‌هاي خوني را بهبود مي‌بخشد، باعث كاهش فشارخون بالا شده و خطر ابتلا به بيماري‌هاي قلبي و عروقي و سكته قلبي را كاهش‌ مي‌دهد.

چربي و كلسترول خون

مقادير بالاي فيبر موجود در لوبيا سفيد باعث كاهش‌ تري‌گليسيريد و كلسترول بالاي خون شده و خطر ابتلا به بيماري‌هاي قلبي را كاهش مي‌دهد.

سرطان

مقادير بالاي منگنز، مس و آنتي‌اكسيدان‌هاي موجود در لوبيا سفيد، تاثير راديكال‌هاي آزاد بدن را كاهش‌داده و خطر ابتلا به سرطان را از بين‌ مي‌برند.

منبع طبيعي و گياهي پروتئين

لوبيا سفيد، حاوي مقادير بالاي پروتئين است و يكي از بهترين منابع طبيعي و گياهي پروتئين براي گياهخواران و وگن‌ها محسوب مي‌شود.

كم‌خوني

يكي از خواص لوبيا سفيد براي سلامتي رفع كم خوني است. آهن و فولات موجود در لوبيا سفيد با افزايش توليد گلبول‌هاي قرمز خون به درمان كم‌خوني كمك كرده و علائم كم‌خوني را بهبود مي‌بخشند.

بدنسازي

لوبيا سفيد يكي از بهترين انواع حبوبات براي بدنسازان و ورزشكاران محسوب مي‌شود؛ مقادير بالاي فيبر موجود در لوبيا سفيد به لاغري و كاهش وزن كمك مي‌كند و پروتئين موجود در آن باعث تقويت ماهيچه‌ها و عضله سازي در بدنسازي مي‌شود.

لوبيا سفيد براي سلامتي

پيشنهاد مطالعه: از شما دعوت مي‌كنيم مطلب خواص باورنكردني زعفران كه بايد بدانيد! را بخوانيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.