با اين دمنوش‌ها تا عيد لاغر شويد

۱۵ بازديد

چاي دومين نوشيدني پرمصرف در دنيا است. اين نوشيدني محبوب و پرطرفدار خواص دارويي دارد. مصرف دو تا سه فنجان چاي در طي روز از آسيب سلول‌ها جلوگيري مي‌كند و احتمال مرگ زودهنگام، بيماري قلبي، ديابت نوع ۲ و سكته‌ مغزي را كاهش مي‌دهد.

بهترين انواع چاي براي لاغري

طبق مطالعات انجام‌شده چاي سرعت لاغر شدن را افزايش مي‌دهد و به كاهش چربي‌هاي شكم كمك مي‌كند. بعضي از انواع چاي در مقايسه با سايرين تاثير بيشتري در كاهش وزن دارند. در اين مطلب از مجله دلتا ارتباط چاي و كاهش وزن را بررسي مي‌كنيم. با ما تا پايان اين مطلب همراه باشيد تا با برخي از بهترين انواع چاي براي لاغري آشنا شويد.

چرا نوشيدن چاي به كاهش وزن كمك مي‌كند؟

تحقيقات نشان مي‌دهد كاتچين‌هاي موجود در چاي با تحريك بدن براي تجزيه سريع‌تر چربي‌ها و افزايش كالري‌سوزي متابوليسم را بالا مي‌برند. كاتچين‌ها، تركيبات گياهي با خواص آنتي اكسيداني قوي هستند.

در چاي چهار نوع كاتچين به نام‌هاي اپي كاتچين (EC)، اپي گالوكاتچين (EGC)، اپي كاتچين گالات (ECG) و اپي گالوكاتچين گالات (EGCG) وجود دارد. EGCG فراوان‌ترين نوع كاتچين است كه به نظر مي‌رسد بيشترين سهم را در بهبود سلامتي داشته باشد.

چربي سوز

چاي سبز

معمولا صحبت درباره‌ چاي و كاهش وزن با اشاره به چاي سبز شروع مي‌شود. چرا كه يكي از شناخته‌شده‌ترين انواع چاي است و بيشتر تحقيقات روي آن انجام شده است.

فوايد چاي سبز در افزايش كالري‌سوزي از وجود كافئين و EGCG ناشي مي‌شود. وجود كافئين در كنار EGCG براي كاهش وزن ضروري است

چاي اولانگ

اين نوع چاي، يك چاي سنتي چيني است كه جز چاي‌هاي نيمه اكسيدشده طبقه‌بندي مي‌شود و از نظر ميزان اكسيداسيون و رنگ بين چاي سبز و چاي سياه قرار مي‌گيرد. چاي اولانگ به داشتن عطر و طعم ميوه‌اي و منحصر به‌ فرد معروف است. اما تمام اين خصوصيات به ميزان اكسيداسيون آن بستگي دارد.

اولانگ هم همانند ساير انواع چاي حاوي كافئين است و مي‌تواند در كاهش وزن نقش داشته باشد. نتايج حاصل از يك مطالعه نشان مي‌دهد كه عصاره‌ چاي اولانگ به افزايش چربي‌سوزي كمك مي‌كند.

چاي اولانگ

چاي سفيد

طعم چاي سفيد ملايم، كمي شيرين و بسيار متفاوت از ساير انواع چاي است. اين نوشيدني در مقايسه با ساير انواع چاي به ميزان كمتري فرآوري مي‌شود. به همين دليل، حاوي مقدار زيادي آنتي اكسيدان‌هاي ضدالتهابي و EGCG چربي‌سوز است و يكي از بهترين نوشيدني‌ها براي كاهش وزن محسوب مي‌شود.

براي اطلاع بيشتر از خواص چاي سفيد مطلب چاي سفيد و تاثير آن بر كاهش وزن را بخوانيد.

چاي ترش

چاي ترش كه از برگ‌هاي گياه‌ هيبيسكوس (Hibiscus) به دست مي‌آيد، حاوي كاتچين‌هايي مثل EGCG است. بررسي‌هاي انجام شده روي حيوان و انسان نشان مي‌دهد كه عصاره‌ هيبيسكوس در درمان فشار خون بالا و كلسترول بالا موثر است. همچنين به شما كمك مي‌كند كه وزن خود را در محدوده‌ سالم‌تري حفظ كنيد.

در يك مطالعه مشاهده شد كه مصرف عصاره هيبيسكوس بعد از ۱۲ هفته شاخص توده‌ي بدني، وزن و چربي بدن را در بزرگسالاني كه اضافه وزن يا چاقي دارند، كاهش داد.

چاي براي لاغري

پيشنهاد مطالعه: از شما دعوت مي‌كنيم مطلب خواص شگفت‌انگيز چاي عسل و دارچين را بخوانيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.