خطر ابتلا به سرطان را با اين مواد غذايي كاهش دهيد

۱۳ بازديد

در تحقيقات مشخص‌شده است كه رژيم غذايي شما مي‌تواند تاثير زيادي بر خطر ابتلا به سرطان داشته باشد.

مواد غذايي مفيد براي سرطان

آنچه مصرف مي‌كنيد، به‌شدت بر بسياري از جنبه‌هاي سلامتي شما تاثير مي‌گذارد، ازجمله خطر ابتلا به بيماري‌هاي مزمن مانند بيماري قلبي، ديابت و سرطان. مطالعات نشان داده‌ است كه رشد سرطان، به‌شدت تحت تاثير رژيم غذايي شما قرار دارد. مجله دلتا در اين مطلب به بررسي مواد غذايي مفيد براي سرطان پرداخته است.

كلم بروكلي

بروكلي حاوي سولفورافان است، يك تركيب گياهي موجود در سبزيجات چليپايي كه ممكن است خواص ضد سرطاني قوي داشته باشد. سبزيجات چليپايي مانند كلم بروكلي، جوانه بروكسل و گل‌كلم، از اعضاي خانواده كلم هستند.

هويج

چندين مطالعه نشان داده‌اند كه خوردن هويج بيشتر با كاهش خطر ابتلا به انواع خاصي از سرطان مرتبط است. به‌‌عنوان‌ مثال، نتايج پنج مطالعه نشان داد كه خوردن هويج ممكن است خطر ابتلا به سرطان معده را تا ۲۶٪ كاهش دهد.

لوبيا

حبوبات سرشار از فيبر هستند، كه برخي مطالعات نشان داده‌اند ممكن است به محافظت در برابر سرطان روده بزرگ كمك كند. بر اساس اين نتايج، خوردن چند وعده لوبيا در هفته ممكن است مصرف فيبر شما را افزايش دهد و به كاهش خطر ابتلا به سرطان كمك كند.

توت‌ها

توت‌ها سرشار از آنتوسيانين هستند، رنگ‌دانه‌هاي گياهي كه خواص آنتي‌اكسيداني دارند و ممكن است با كاهش خطر ابتلا به سرطان مرتبط باشند.

دارچين

دارچين به دليل فوايدي كه براي سلامتي دارد، ازجمله توانايي آن در كاهش قند خون و كاهش التهاب شناخته‌ شده است. گنجاندن ۱/۲ تا ۱ قاشق چاي‌خوري (۲ تا ۴ گرم) دارچين در رژيم غذايي شما در روز ممكن است براي پيشگيري از سرطان مفيد باشد و ممكن است فوايد ديگري مانند كاهش قند خون و كاهش التهاب را نيز به همراه داشته باشد.

روغن‌زيتون

روغن‌زيتون سرشار از فوايد سلامتي است، بنابراين جاي تعجب نيست كه يكي از اصلي‌ترين مواد غذايي مديترانه‌اي اين روغن است. چندين مطالعه نشان داده‌اند كه مصرف بيشتر روغن‌زيتون ممكن است به محافظت در برابر سرطان كمك كند.

سرطان

زردچوبه

زردچوبه ادويه‌اي است كه به دليل خواص تقويت‌كننده سلامتي‌اش شناخته‌شده است. كوركومين، ماده فعال آن، يك ماده شيميايي با اثرات ضدالتهابي، آنتي‌اكسيداني و حتي ضد سرطاني است.

بذر كتان

دانه كتان سرشار از فيبر و همچنين چربي‌هاي مفيد براي قلب است و به كاهش رشد سرطان و از بين بردن سلول‌هاي سرطاني كمك مي‌كند. سعي كنيد هرروز يك قاشق غذاخوري دانه كتان آسياب شده را به رژيم غذايي خود اضافه كنيد.

گوجه‌فرنگي

يكي از مواد غذايي مفيد براي سرطان گوجه فرنگي است. ليكوپن تركيبي است كه در گوجه‌فرنگي يافت مي‌شود و مسئول رنگ قرمز و همچنين خواص ضد سرطاني آن است.

ماهي چرب

برخي تحقيقات نشان مي‌دهند كه گنجاندن چند وعده ماهي در رژيم غذايي در هفته ممكن است خطر ابتلا به سرطان بخصوص سرطان دستگاه گوارش را كاهش دهد.

مفيد براي سرطان

پيشنهاد مطالعه: از شما دعوت مي‌كنيم مطلب نوشيدني معجزه‌گر لاغري سيب و زنجبيل+طرز تهيه را بخوانيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.