خواص باورنكردني كدو حلوايي كه شما را شوكه مي‌كند

۱۴ بازديد

اين رنگ روشن و درخشان كدوتنبل ناشي از مواد مغذي است و آن را از ديدگاه سلامتي گياهي بسيار باارزش مي‌سازد.

خواص كدو حلوايي براي سلامتي

كدوتنبل يك منبع خوب ويتامين A, ويتامين C, و سرشار از آنتي اكسيدان ها است، مثل اكسانتين‌ها كاروتن‌ها و لوتئين ها. همچنين منبع خوبي از ويتامين‌هاي B كمپلكس، مانند فولات، نياسين، پريدوكسين، و پانتوتنيك اسيد و تيامين است. اين مواد معدني غني از آهن، مس، پتاسيم، كلسيم و فسفر هستند. خواص كدو حلوايي براي سلامتي را در مجله دلتا بخوانيد.

كدو حلوايي كم كالري است

كدوتنبل يك سبزي بسيار كم كالري است. ۱۰۰ گرم كدوتنبل فقط ۲۶ كالري را فراهم مي‌كند. اكثر افراد كدوتنبل را در برنامه‌هاي كاهش وزن خود توصيه مي‌كنند.

كدو حلوايي يك منبع غني از بتا كاروتن

رنگ نارنجي درخشان كدوتنبل نشان مي‌دهد كه يك منبع غني از بتا كاروتن است. افرادي كه رژيم غذايي غني از بتا كاروتن هستن، كم‌تر مستعد ابتلا به سرطان هستند. بتا سيپتوكسانتين و كاروتنوييد موجود در كدوتنبل خطر سرطان ريه در افراد سيگاري را كاهش مي‌دهند.

كدو حلوايي براي كاهش حملات آسم

خواص آنتي اكسيداني كدوتنبل از سيستم تنفسي دربرابر عفونت‌ها محافظت مي‌كند كه باعث كاهش حملات آسم مي‌شود.

كدو حلوايي منبع غني از پتاسيم

پتاسيم يك ماده معدني مهم براي عملكرد درست قلب و ماهيچه‌ها است. يك وعده كدوتنبل حدود ۵۵۰ گرم پتاسيم دارد، يكي از بزرگ‌ترين منابع پتاسيم است. شما مي‌توانيد كدوتنبل را به ميان وعده غذايي خود يا وعده غذايي اضافي براي افزايش پتاسيم اضافه كنيد.

كدو حلوايي

كدو حلوايي براي كاهش خطر بيماري‌هاي قلبي

كدوتنبل به كاهش خطر بيماري‌هاي قلبي و سكته كمك مي‌كند. مقدار زيادي آنتي اكسيدان‌هاي موجود در كدوتنبل همچنين از تصلب شريان (سختي شريان) و خطر فشار خون بالا جلوگيري مي‌كند. اگر به مطالب سلامتي قلب علاقمند هستيد مطلب با اين خوراكي‌هاي ساده خونتان را رقيق كنيد را بخوانيد.

كدو حلوايي براي بهبود سيستم ايمني

كدوتنبل مقادير زيادي منيزيم براي حفظ عملكرد ماهيچه‌ها و تقويت سيستم ايمني دارد. با افزايش توليد گلبول‌هاي سفيد خون در بدن، سيستم ايمني بدن را تقويت مي‌كند. اين باعث ايجاد مقاومت در برابر انواع مختلفي از عفونت‌ها مانند سرما، انفلانزا و تب مي‌شود.

كدو حلوايي براي جلوگيري از زخم معده

يكي از خواص كدو حلوايي براي سلامتي ادرار آور بودن آن است، كه براي دفع سموم و مواد زائد از بدن مفيد است. خواص دارويي كدوتنبل دستگاه گوارش را آرام مي‌كند و از زخم معده جلوگيري مي‌كند.

كدو تنبل منبع غني از فيبر

كدوتنبل، يك منبع غني از فيبر است. يك فنجان كدوتنبل پخته شده حاوي ۳ گرم فيبر است كه حدود ۱۱ درصد از نياز روزانه شما است. اين، به هضم و جلوگيري از يبوست كمك مي‌كند. همچنين شكم را براي مدت زمان طولاني تري سير نگه مي‌دارد.

كدو حلوايي منبع غني ويتامين K

كدو حلوايي يا كدوتنبل يكي از بهترين منابع ويتامين K است. ويتامين K براي سلامتي استخوان‌ها و قلب بسيار مفيد است.

خواص كدو حلوايي

پيشنهاد مطالعه: از شما دعوت مي‌كنيم مطلب ۸ خاصيت شگفت‌انگيز هندوانه براي سلامت بدن را بخوانيد.

خواص کدوحلوایی برای بدن

1- سرشار از آنتی اکسیدان

کاروتنوئیدها یا همان رنگدانه های موجود در کدو حلوایی از سلول های بدن شما در برابر رادیکال های آزاد محافظت می کنند. کدو حلوایی هم درست مثل هویج منبع غنی بتاکاروتن، آلفا کاروتن و بتا کریپتوزانتین است. بدن شما بعد از دریافت بتاکاروتن آن را تبدیل به ویتامین A می کند و بدین ترتیب عملکرد سیستم ایمنی بدن افزایش می یابد.

2- محافظت از چشم

همانطور که گفتیم کدو حلوایی سرشار از بتاکاروتن است که در بدن تبدیل به ویتامین A می شود. فقط با مصرف حدود یک فنجان کدو حلوایی می توانید دو برابر نیاز روزانه بدنتان به ویتامین A را تامین کنید. این ویتامین مهم و ضروری به حفظ و بهبود حس بینایی کمک می کند و علاوه بر بهبود سلامتی دندان ها و استخوان ها خطر ابتلا به بیماری دژانتیو چشم که یکی از علل کوری در جهان است را هم کاهش می دهد.

3- بهبود سیستم گوارشی

فیبر موجود در کدو حلوایی در تنظیم قندخون، کلسترول و حرکات طبیعی روده موثر است. همه می دانیم که فیبر به سلامت سیستم گوارش کمک می کند. از سوی دیگر فیبر موجود در کدو حلوایی موجب پر کردن معده میشود و باعث تاخیر در احساس گرسنگی می شود و جلوی پرخوری تان را می گیرد. اگر رژیم لاغری دارید استفاده از کدوحلوایی را فراموش نکنید.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.