از كاهش وزن تا درمان كم‌خوني با اين ميوه شگفت‌انگيز!

۱۷ بازديد

ليمو شيرين علاوه بر درمان سرماخوردگي و آنفلوانزا مزيت‌هاي بي‌شماري براي درمان و پيشگيري از انواع بيماري‌‌ها هم دارد.

خواص و فوايد ليمو شيرين

معروف‌ترين خاصيت ليمو شيرين درمان سرماخوردگي است. اين ميوه محبوب و شيرين علاوه بر درمان سرماخوردگي و آنفلوانزا داراي مزيت‌هاي بي‌شماري براي درمان و پيشگيري از انواع بيماري‌ها است. خواص و فوايد ليمو شيرين را در مجله دلتا بخوانيد.

خواص و فوايد ليمو شيرين

فوايد ليمو شيرين براي درمان سرماخوردگي و آنفلوانزا

حجم زيادي از ليمو شيرين را آب تشكيل مي‌دهد، از اين‌رو اين ميوه خاصيت ملين و همين‌طور ادرارآور دارد. همچنين باعث كاهش دماي بدن و تب به‌خصوص در هنگام آنفلوانزا و سرماخوردگي مي‌شود.

مزيت‌هاي ليمو شيرين براي درمان كم‌خوني

از ديگر خواص ليمو شيرين درمان كم‌خوني است. ميزان اسيدفوليك موجود در ليمو شيرين نسبت به ميوه‌هاي ديگر بيشتر است از همين رو نقش موثري براي افراد مبتلا به كم‌خوني ايفا مي‌كند.

دريافت ويتامين C با ليمو شيرين

ليمو شيرين غني از ويتامين C و اسيدسيتريك است. افرادي كه دو عدد ليمو شيرين را به‌طور روزانه مصرف مي‌نمايند، عملا ويتامين C مورد نياز بدن خود را در طول روز فراهم مي‌كنند.

فوايد ليمو شيرين براي پيشگيري از بيماري‌هاي قلبي

ليمو شيرين به دليل ميزان پتاسيم بالايي كه دارد از بروز بيماري‌هاي قلبي و عروقي پيشگيري مي‌كند و همچنين بين آب و الكتروليت‌هاي بدن تعادل برقرار مي‌سازد. علاوه بر اين‌ها وجود ميزان زيادي از آنتي‌اكسيدان‌ها در ليمو شيرين باعث مي‌شود تا ميزان زيادي از راديكال‌هاي آزاد موجود در بدن از بين بروند، اين مزيت باعث مي‌شود تا در كنار آن بسياري از بيماري‌هاي ديگر نيز از بين روند.

مزيت‌هاي ليمو شيرين براي سلامت استخوان

خواص ليمو شيرين به استحكام استخوان‌ها و همچنين پيشگيري از پوكي استخوان كمك مي‌كند. ليمو شيرين به‌عنوان يكي از ميوه‌هاي پر كلسيم محسوب مي‌شود و در جلوگيري از پوكي استخوان به‌ويژه در خانم‌ها نقش بسيار موثر و مفيدي را ايفا مي‌كند.

تقويت دستگاه ايمني بدن

به دليل اين‌كه ليمو شيرين داراي مقادير فراواني آنتي‌اكسيدان است در نتيجه به تقويت سيستم ايمني بدن كمك شگفت‌انگيزي مي‌كند و سبب كاهش التهاب و افزايش مقاومت بدن در مقابل عفونت‌ها مي‌شود.

كاهش وزن

اگر شما نيز از آن دسته افرادي هستيد كه به‌منظور كاهش وزن روش‌هاي مختلفي را امتحان كرده‌ايد، اما به نتيجه نرسيده‌ايد بهتر است از ليمو شيرين استفاده كنيد زيرا، داراي مقادير فراواني فيبر است كه سبب كاهش اشتها و افزايش چربي سوزي خواهد شد، مي‌توانيد يك ليوان آب گرم را همراه با عسل و آب‌ليمو شيرين بنوشيد.

درمان يبوست

يبوست از مشكلات گوارشي بسيار شايع در بين اكثر افراد است كه بسياري از افراد از داشتن آن رنج مي‌برند و با كمك ليمو شيرين مي‌توانيد آن را برطرف كنيد، اسيد‌هاي موجود در ليمو شيرين سبب دفع سموم از روده مي‌شود. همچنين، به دليل داشتن فيبر به بهبود حركات روده كمك مي‌كند، بنابراين به‌منظور درمان يبوست مقداري آب ليمو شيرين را با كمي نمك تركيب كرده و آن را بنوشيد.

ليمو شيرين

پيشنهاد مطالعه: از شما دعوت مي‌كنيم مطلب خواص شگفت‌انگيز زالزالك براي سلامتي را بخوانيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.