چگونه در يك هفته وزن كم كنيم

۱۴ بازديد

با رعايت نكاتي كه در اين مطلب گفته شده است شما مي‌توانيد در طول يك هفته يك تا 2 كيلوگرم از وزن خود را كم كنيد.

كاهش وزن در يك هفته

شايد كاهش وزن در يك هفته يك شايعه‌ بي‌اساس به نظر بيايد، اما امروز در مجله دلتا مي‌خواهيم با دلايل علمي به شما بگوييم كه هرچند باورش سخت است، اما اين كار امكان‌پذير است. فقط بايد يك سري تغييرات را در سبك زندگي، رژيم غذايي و روتين ورزشي خود ايجاد كنيد و به اين تغييرات پايبند بمانيد‌.

بايدها و نبايدهاي كاهش وزن در يك هفته

تند غذا نخوريد

سريع غذا خوردن با مضرات زيادي براي سلامتي همراه است. براي خوردن هر وعده‌ غذايي بايد دست‌كم ۲۰ دقيقه وقت بگذاريد. غذا را خوب بجويد و در غذا خوردن عجله نكنيد.

جلوي تلويزيون غذا نخوريد

صرف غذا جلوي تلويزيون مي‌تواند منجر به غذا خوردن ناآگاهانه شود. اين كار باعث مي‌شود روي فيلمي كه در حال ديدن آن هستيد تمركز كنيد و از ميزان غذايي كه مي‌خوريد، غافل شويد. اين موضوع درنهايت منجر به پرخوري مي‌شود.

با احتياط غذا بخوريد

بايد غذا خوردن را قبل از اين‌كه خيلي گرسنه شويد شروع كنيد و پيش از اين‌كه سير شويد، دست از غذا خوردن بكشيد. علت اين موضوع اين است كه زماني كه بيش‌ از حد گرسنه مي‌شويد، بيشتر از حالت معمول غذا مي‌خوريد.

به‌اندازه‌ كافي بخوابيد

خواب اثرات غير قابل‌ انكاري روي وزن شما دارد. كمبود خواب مي‌تواند درنهايت منجر به‌اضافه وزن و چاقي شود.

قانون ۸۰/۲۰ را دنبال كنيد

اين قانون براي كاهش وزن عالي عمل مي‌كند. قانون ذكرشده به شما اجازه مي‌دهد ۸۰ درصد مواقع خوراكي‌هاي سالم و مقوي بخوريد و ۲۰ درصد مواقع غذاهاي دلخواه خود را ميل كنيد. اين قانون به خود كنترلي كمك مي‌كند.

ميوه و سبزيجات زيادي بخوريد

مصرف ميوه و سبزيجات نقش مهمي در سلامتي بدن و مديريت وزن دارد. ميوه و سبزيجات كالري كم و آب و فيبر زيادي دارند. آب و فيبر زياد مي‌تواند شما را براي مدت‌زمان طولاني‌تر سير نگه‌دارد و از اين طريق مانع از پرخوري شود.

كاهش وزن

شكر مصرفي خود را كاهش دهيد

شكر مي‌تواند مضرات بيشتري نسبت به چربي داشته باشد‌. نوشيدني‌هاي شيرين يكي از علل اصلي اضافه‌وزن به شمار مي‌روند. به‌جاي نوشيدني‌هاي مضر، نوشيدني‌هاي سالم مانند چاي سبز يا قهوه بنوشيد.

ميان وعده‌هاي سالم بخوريد

ميوه و سبزيجات مختلف، جو دوسر، پاپ‌كورن خانگي، ماست و ميوه همگي مي‌توانند در دسته‌ ميان وعده‌هاي سالم و خوشمزه قرار بگيرند. ميان وعده‌هاي ذكر شده كالري كمتري دارند و به بدن ويتامين‌ها و مواد معدني مختلفي مي‌دهند.

دور غذاهاي ترد، خامه‌اي و پنيري را خط بكشيد

مصرف سس‌ها، غذاهاي سرخ‌كردني و پركالري براي افراد چاق كه مي‌خواهند لاغر شوند، ممنوع است. در تهيه‌ ساندويچ از پنير استفاده نكنيد. هنگام پخت‌ و پز در خانه از اضافه كردن سس مايونز و كره به غذا خودداري كنيد.

چربي‌هاي خوب را مصرف كنيد

بعضي از چربي‌ها نه‌ تنها براي بدن مضر نيستند، بلكه به كاهش وزن هم كمك مي‌كنند و فوايد ديگري براي بدن دارند. مصرف چربي‌هاي سالم سلول‌ها را تغذيه مي‌كند و باعث مي‌شود بدن درست عمل كند‌.

مقدار زيادي آب بنوشيد

قبل از غذا جهت پيشگيري از پرخوري و بعد از غذا براي كمك به فرآيند هضم، يك ليوان آب بنوشيد. افرادي كه آب بيشتر و نوشابه و ساير نوشيدني‌هاي پركالري كمتري نوشيدند، در كاهش وزن موفق‌تر بودند.

كالري بيشتري بسوزانيد

مي‌توانيد با انجام كارهاي ساده‌ در روز مثل پياده‌روي به مدت ۲۰ دقيقه يا تميز كردن خانه به مدت ۳۰ دقيقه به بدنتان در كالري سوزي بيشتر كمك كنيد. جالب است بدانيد كه باغباني هم مي‌تواند در كالري سوزي مفيد باشد.

كم كردن وزن در خانه

پيشنهاد مطالعه: مطلب موانع چربي سوزي شكم و پهلو را بشناسيد را بخوانيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.