۷ خاصيت جادويي ليمو عماني كه نمي‌دانيد

۲۱ بازديد

ليمو عماني يك ماده غذايي رايج در بيشتر آشپزخانه‌ها است كه داراي فوايد فوق‌العاده‌اي براي سلامت جسم است.

خواص ليمو عماني

رنگ اين ماده غذايي از قهوه‌اي كمرنگ تا سياه خاكستري با پوسته بيروني سخت و نازك متفاوت است. هرچه ليمو تيره‌تر باشد، طعم آن تندتر مي‌شود. اين ماده غذايي، پر‌استفاده و بسيار پر‌فايده است. همراه مجله دلتا باشيد تا با خواص ليمو عماني آشنا شويد.

خواص ليمو عماني

در اينجا هشت مزيت استفاده از ليمو سياه يا همان ليمو عماني ارائه شده است:

ليمو عماني

از بيماري‌هاي قلبي جلوگيري مي‌كند

اين ماده غذايي به دليل پتاسيم موجود در آن براي عضلات قلب بسيار مفيد است، زيرا پمپاژ خون را تقويت و تنظيم مي‌كند، همچنين باعث كاهش فشار خون و كاهش كلسترول مي‌شود.

سيستم هضم سالم را ارتقا مي‌دهد

ليمو عماني اسهال و ساير مشكلات معده را درمان كرده و سيستم ايمني بدن را تقويت مي‌كند. يك پاك كننده طبيعي براي دستگاه گوارش بوده، يبوست را برطرف و اشتها را باز مي‌كند.

يك عامل سم زدايي درخشان است

ليمو عماني با تميز كردن روده با درصد بالاي ويتامين C و خواص ضد باكتري، باكتري‌هاي مضر، مواد زائد و ساير سموم را از بدن خارج مي‌كند.

خواص خوراكي

داراي خواص ضد سرطاني است

ليمو عماني داراي خواص ضد سرطاني است كه از تغيير DNA جلوگيري مي‌كند، به دليل تركيباتي كه گزارش مي‌شود تقسيم سلول را در بسياري از رده‌هاي سلول سرطاني متوقف كرده و به عنوان يك آنتي بيوتيك طبيعي نيز كار مي‌كند.

داراي يك تن مواد معدني

حاوي اسيدفوليك، ويتامين B و اسيد آمينه، همراه با رديابي مواد معدني مانند كلسيم، آهن، منيزيم، فسفر و پتاسيم است كه به توليد سلول‌هاي جديد كمك مي‌كند.

ويتامين C را ذخيره مي‌كند

ليمو عماني با التهاب و سرماخوردگي مقابله مي‌كند و باعث افزايش كارآيي در سيستم ايمني بدن مي‌شود. همچنين از بدن در برابر عفونت‌هاي ويروسي و استرس محافظت مي‌كند.

يك منبع عالي براي ويتامين D

ليمو عماني تحرك جسمي را افزايش مي‌دهد، از پوكي استخوان جلوگيري كرده و استخوان‌ها، عضلات و دندان‌ها را تقويت مي‌كند.

خواص ليمو

پيشنهاد مطالعه: مطلب كاربردهاي شگفت‌انگيز پوست پياز كه از آن بي‌خبر هستيد را بخوانيد.

بهترین زمان سفر به عمان

آب و هوای عمان بیابانی گرمسیری است و می توان گفت که شبیه به شهرهایی مانند دبی و لاپاز (مکزیک) می باشد. تابستان بسیار گرم و مرطوب است. بهترین زمان بازدید این کشور فصل زمستان است. در این فصل هوا خنک است و همچنین رطوبت هوا در این فصل از دیگر زمان ها کم تر است. که البته با توجه به شلوغی هتل ها و جاذبه های گردشگری مسافرت در این فصل گرانتر خواهد بود.

معروف ترین غذاهای سنتی عمان

۱- مجبوس (Majboos)

مجبوس یکی از خوشمزه ترین و محبوب ترین غذاهای عمان محسوب می شود . این غذا در حقیقت نوعی پلو است که با سبزیجات و زعفران معطر می شود، زعفران و هل باید حتما در این غذا استفاده شود تا طعم و عطر مخصوص به این غذا را داشته باشد ، در عمان این غذا را با نان و یا ماست سرو می کنند ، همچنین سس گوجه هم با این غذا خوشمزه می شود .

آموزش صفر تا صد زبان عربی

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.