خواص شگفت‌انگيز مويز براي سلامتي!

۱۵ بازديد

مويز نوعي خشكبار بسيار خوش‌طعم است كه فوايد بسيار زيادي براي سلامتي بدن دارد.

خواص مويز براي سلامتي

مويز با خشك‌كردن حبه‌هاي انگور قرمز بي‌دانه به دست مي‌آيد و كوچك‌تر از كشمش هاي معمولي و شيرين است. استفاده از مويز در كيك، مربا و ساير غذاها طعم بسيار لذيذي به آن‌ها مي‌دهد. مويز سرشار از آهن، آنتي اكسيدان و فيبر است و با مصرف آن مواد مغذي فوق‌العاده عالي به بدن‌تان مي‌رسد. در اين مطلب از مجله دلتا، خواص مويز براي سلامتي را بررسي مي‌كنيم. با ما همراه باشيد.

حفظ انرژي بدن

مويز حاوي انواع ويتامين‌هاي B است و مي‌تواند شما را در طول روز پرانرژي و سرزنده نگه دارد. همان طور كه مي‌دانيم، ويتامين B نقشي مهم در تبديل غذا به سوخت دارد و مويز، به‌دليل داشتن مقادير زيادي ويتامين B، مي‌تواند در اين تبديل به شما كمك كند و شما را پرانرژي نگه دارد.

منبع خوب پروتئين

مويز حاوي پروتئين هم هست و از بدن، به‌ويژه زماني‌كه مي‌خواهيد ماهيچه‌هاي‌ خود را تقويت كنيد، به‌خوبي حمايت مي‌كند. مصرف مويز، به‌عنوان تنقلات روزانه، سرعت عضله سازي را افزايش مي‌دهد. براي گياهخواران، مويز منبع خوب پروتئين است.

كلسترول اندك

بررسي‌ها نشان داده است كه افزودن مويز به رژيم غذايي مي‌تواند از مقدار مضر كلسترول بكاهد. اين كشمش‌هاي كوچك منبعي عالي از فيبرهاي حل‌شدني هستند و به تنظيم قند خون كمك مي‌كنند. آن‌ها مي‌توانند از ورود كلسترول به جريان خون پيشگيري كنند. تحقيقي در دانشگاه كانكتيكات آمريكا نشان داد كه، با مصرف يك فنجان كشمش در روز، مقدار چربي خون داوطلبان مورد آزمايش كاهش مي‌يابد و در وضعيتي مطلوب قرار مي‌گيرد.

سلامت استخوان‌ها

مصرف خوراكي‌هايي كه استخوان‌ها را قوي و سالم نگه مي‌دارند ضروري است. مويزها حاوي نوعي عنصر شيميايي به نام بور (boron) هستند كه موجب استحكام استخوان‌ها مي‌شود و عملكرد مفاصل را بهبود مي‌بخشد. تحقيقات نشان داده است كه رژيم غذايي سرشار از بور مي‌تواند از خطر پوكي استخوان بكاهد. پوكي استخوان يكي از بيماري‌هاي دوران كهنسالي است و موجب ضعف و شكنندگي استخوان‌ها مي‌شود.

ضدپوسيدگي دندان

يكي ديگر از خواص مويز براي سلامتي حفظ سلامت داندان‌ها است. مويزها معمولا تنها خوراكي‌هاي شيرين هستند كه دندان‌پزشكان آن‌ها را تاييد مي‌كنند. باكتري‌هاي دهاني موجب پوسيدگي دندان و بيماري‌هاي دهاني، مانند عفونت لثه مي‌شوند. مويز سرشار از تركيباتي است كه با اين باكتري‌ها مبارزه مي‌كند.

پيشنهاد مطالعه: شما را دعوت مي‌كنيم به مطالعه مطلب ارزشمند تاثير بي‌نظير سركه سيب بر ويروس كرونا!

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.