خواص بي‌نظير اسپند براي سلامتي!

۱۷ بازديد

اسپند گياهي است علفي، پايا و بوته‌اي كه ارتفاع آن تا ۵۰ سانتي‌متر مي‌رسد. اين گياه دارويي، داراي برگ‌هاي فراوان و سبز است.

خواص اسپند براي سلامتي

اسپند از جمله گياهان دارويي است كه با نام «حرمل» نيز شناخته مي‌شود. از زمان‌هاي دور از اين گياه براي موارد مختلف از ضدعفوني كردن تا خوش‌بو كردن محل زندگي استفاده مي‌كردند. در اين مطلب از مجله دلتا قصد داريم تا در مورد خواص اسپند براي سلامتي صحبت كنيم.

درمان‌كننده تب

اسپند از جمله گياهاني است كه به‌طور مرتب جهت درمان تب استفاده مي‌‌شود. اين گياه براي درمان موارد خفيف مالاريا نيز مفيد است، اما در صورتي كه حاد باشد، استفاده از اسپند موثر نيست.

درمان بيماري‌هاي مربوط به ريه و كبد

در طب سنتي، از اسپند جهت درمان بيماري‌هاي مربوط به ريه و كبد استفاده مي‌شود. براي اين منظور بايد مقداري از دانه‌هاي اسپند را دم كرده و با كمي روغن كنجد تركيب كنيد و سپس آن را بنوشيد.

ميكروب‌كش قوي

اسپند داراي خاصيت از بين برنده ميكروب‌ها و قارچ‌ها است. همانند عنبرنساء آن را در محيط دود مي‌كنند تا هوا را ضدعفوني نمايد. در اكثر كشورهاي آسيايي، اسپند به‌عنوان ضدانگل، ضد كرم و از بين برنده آميب شناخته مي‌شود.

برطرف كردن شپش سر

اين گياه جهت كشتن شپش سر بسيار موثر است. براي اين منظور كافي است تا ريشه اسپند را با روغن خردل مخلوط كرده و به كف سر مالش دهيد. اين تركيب كمك مي‌كند تا از شر شپش سر خلاص شويد.

درمان‌كننده آبريزش بيني

يكي ديگر از خواص اسپند براي سلامتي، خاصيت ضدعفوني‌كنندگي قوي و درمان آبريزش بيني است. در اين روش، مقداري اسپند را به تنهايي يا همراه با حبه قند دود كرده و اطراف سر خود بچرخانيد. دود ناشي از آن را استنشاق كنيد. بعد از چندين مرتبه انجام اين كار، مشكل آبريزش بيني شما حل خواهد شد.

برطرف كننده تكرر ادرار

در صورتي كه روزانه به‌صورت ناشتا ۱.۵ گرم اسپند را بدون اين‌كه كوبيده شود، با كمي خاكشير و آب مخلوط كرده و بنوشيد، براي تكرر ادرار بسيار مفيد خواهد بود. در صورتي كه از اين روش درماني استفاده مي‌كنيد، نبايد ماست و كشك مصرف كنيد.

ضد نفخ

گياه اسپند در طب سنتي، از روش‌هاي فوري و موثر درمان نفخ شكم است. هر شب يك قاشق غذاخوري از آن را همراه با آب ميل كنيد. اين روش نفخ را به خوبي برطرف مي‌كند.

پيشنهاد مطالعه: شما را دعوت مي‌كنيم به مطالعه مطلب ارزشمند كاهش وزن سريع با ترفندهاي طلايي!

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.