عرق دارچين و اين همه خاصيت!

۱۷ بازديد

عرق دارچين را دست كم نگيريد. عصاره دارچين مثل عرق نعناع مشكلات گوارشي را برطرف مي‌كند.

خواص عرق دارچين

دارچين را با آن عطر و طعم دلپذيرش بايد پادشاه ادويه‌ها بدانيم. عصاره اين ادويه خواص زيادي براي سلامت بدن دارد، اين عرق گياهي مثل عرق نعناع مشكلات مربوط به روده و معده را برطرف مي‌كند. اگر نفخ شكم داريد، عرق دارچين را فراموش نكنيد. صفحه سلامتي مجله دلتا اين بار درباره خواص عرق دارچين براي سلامتي با شما سخن مي‌گويد، با ما همراه باشيد.

طبع عرق دارچين 

دارچين و عصاره آن از نظر طب سنتي، طبيعتي گرم و خشك دارد. اين ادويه بعد از فلفل و زردچوبه يكي از ادويه‌هاي پرطرفدار و محبوب جهان است. در قرون وسطي از عصاره اين گياه براي درمان سرفه و گلودرد استفاده مي‌شده است.

عرق دارچين

خواص عرق دارچين در طب سنتي 

عرق دارچين چه خواصي دارد؟ از لاغري با دارچين و عسل يا سيب و دارچين كه بگذريم بايد بگوييم كه عرق دارچين هم مثل عرق كاسني و ديگر عرقيات گياهي يك ماده لاغر كننده است. البته خواص عرق دارچين بيشتر از اين حرف‌ها است. در ادامه به آن اشاره خواهيم كرد.

  • خواص عرق دارچين براي لاغري

عرق دارچين براي لاغري يك ادويه بسيار مفيد است. مصرف روزانه عرق دارچين، سوخت و ساز بدن را افزايش و اجازه مي‌دهد تا چربي‌هاي اضافي بدن با سرعت بيشتري آب شوند. انتخاب كيك سيب و دارچين البته به صورت كم شكر مي‌تواند يك عصرانه خوشمزه و رژيمي مناسب براي همه افراد باشد.

  • خواص عرق دارچين براي ديابت

همان‌طور كه مي‌دانيد، دارچين يك ادويه قوي و ضد ديابت است كه مي‌تواند ميزان قند خون را كنترل كند، در نتيجه براي افراد مبتلا به ديابت گزينه بسيار مناسبي است. اگر ديابت نوع ۲ داريد، دمنوش دارچين يا عرق دارچين را به صورت روزانه مصرف كنيد.

  • سلامت قلب

كلسيم و فيبر موجود در عرق دارچين بدن را در مقابل بيماري‌هاي قلبي محافظت مي‌كند؛ اگر مشكل قلبي يا فشار خون داريد، عرق دارچين مصرف يا از اين ادويه در غذاهاي مختلف استفاده كنيد.

  • درمان آلزايمر با عرق دارچين

عصاره و عرق دارچين فعاليت مغز را افزايش مي‌دهد؛ از اين‌ رو براي تقويت حافظه در كنار زردچوبه از اين ادويه و عرق گياهي آن استفاده كنيد. عرق دارچين براي كاهش فشارهاي عصبي هم گزينه بسيار مناسبي است.

  • خواص عرق دارچين براي پوست

عرق دارچين جريان خون را تسهيل مي‌بخشد. جريان خون مناسب هم باعث اكسيژن‌رساني به سلول‌هاي بدن از جمله پوست مي‌شود. شما مي‌توانيد از اين ادويه ضدالتهاب و عصاره آن در ماسك‌هاي خانگي استفاده كنيد.

  • درمان سرماخوردگي

يكي ديگر از فوايد عرق دارچين خاصيت ضد التهابي آن است. اين ادويه مفيد، گرفتگي عضلات و درد ناشي از آن را تسكين مي‌بخشد، اگر سرفه، گلو درد يا سردرد ناشي از عفونت يا سرماخوردگي داريد، از عرق دارچين يا دمنوش گياهي آن استفاده كنيد.

  • رفع سوء هاضمه و بي اشتهايي

حتما شما هم دچار بي‌اشتهايي عصبي شده‌ايد، عرق دارچين مثل عرق نعناع مي‌تواند نفخ، بي‌اشتهايي و مشكلات دستگاه گوارش را برطرف كند. دارچين براي رفع حالت تهوع، استفراغ، دل درد، اسهال و نفخ نيز يك ادويه بسيار مفيد است.

  • خواص عرق دارچين براي زنان

اين ادويه در كنار هل و زنجبيل و ديگر دمنوش‌ها و عرقيات گياهي دردهاي شكمي ناشي از قاعدگي خانم‌ها را تسكين مي‌دهد.

پيشنهاد مطالعه: شما را دعوت مي‌كنيم به مطالعه تاثير بي‌نظير سركه سيب بر ويروس كرونا!

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.