با اين گياه درماني و معجزه‌گر آشنا شويد!

۱۷ بازديد

گياه كاكوتي با طبعي گرم و خشك داراي خواص بسياري است كه استفاده از آن براي درمان بسياري از بيماري‌ها نيز كاربرد دارد.

خواص كاكوتي براي سلامتي

همان‌طور كه مي‌دانيد گياهان دارويي تاثيرات به‌سزايي در روند بهبود بسياري از بيماري‌ها دارند و در اكثر موارد بهترين گزينه براي رفع مشكلات جسمي معرفي مي‌شوند. با ما در مجله دلتا همراه باشيد تا با خواص كاكوتي براي سلامتي آشنا شويد.

درد قاعدگي و پريود

در طب سنتي، گياه كاكوتي يك بادشكن طبيعي است و به دليل خواص ضد درد كه دارد براي درمان كمر درد و دل درد شديد در دوران قاعدگي و پريودي زنان استفاده مي‌شود. كاكوتي كوهي به‌عنوان يك گياه قاعده‌آور شناخته مي شود و مي‌تواند به درمان قاعدگي نامنظم كمك كند.

درمان ناتواني جنسي

كاكوتي يكي از بهترين گياهان دارويي براي تقويت قواي جنسي در مردان بوده و به درمان ناتواني جنسي و ناباروري مردان كمك مي‌كند.

اسهال

يكي ديگر از خواص كاكوتي براي سلامتي درمان اسهال است. در طب سنتي از كاكوتي براي درمان اسهال استفاده مي‌شود. كاكوتي داراي خواص ضدعفوني‌كننده قوي است كه روده را پاك‌سازي كرده و اسهال را درمان مي‌كند.

سرماخوردگي و آنفلونزا

در طب‌سنتي از كاكوتي براي پيشگيري و درمان سرماخوردگي و آنفلونزا استفاده مي‌شود؛ كاكوتي داراي خواص ضدباكتريايي قوي بوده و خطر ابتلا به سرماخوردگي و آنفلونزا را كاهش مي‌دهد. گياه كاكوتي، خلط‌آور است كه باعث سم‌زدايي و پاك‌سازي دستگاه تنفسي شده و به درمان سرفه و برونشيت كمك مي‌كند.

معده و دستگاه گوارش

كاكوتي داراي خواص ضدالتهابي و آرام‌بخش طبيعي است كه به درمان معده درد، نفخ شكم، دل‌پيچه و سلامت دستگاه گوارش كمك مي‌كند. علاوه‌بر اين كاكوتي به‌دليل خواص ضدميكروبي كه دارد، خطر ابتلا به زخم معده ناشي از هليكوباكتر پيلوري را كاهش مي‌دهد.

توصيه مي‌شود كه براي بهبود هضم غذا و درمان معده درد، يك فنجان دمنوش كاكوتي را بعد از غذا بنوشيد تا تاثير بيشتري داشته باشد.

ديابت و قندخون

يك تحقيق اوليه در ايران نشان مي‌دهد كه عصاره كاكوتي بر روي سلول‌هاي بتاي پانكراس اثر گذاشته و با افزايش ترشح انسولين، باعث كاهش قندخون در افراد مبتلا به ديابت نوع ۲ مي‌شود.

روشن كننده پوست صورت

روغن كاكوتي يكي از بهترين روش‌ها براي پاك‌سازي پوست از آلودگي‌ها است كه به روشن‌تر شدن پوست صورت كمك مي‌كند.

پيشنهاد مطالعه: شما را دعوت مي‌كنيم به مطالعه مطلب ارزشمند جلوگيري از ريزش مو با اين ۵ ويتامين ضروري!

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.