كاهش وزن سريع با مكمل‌هاي در دسترس!

۱۴ بازديد

همه‌ ما فرمول كاهش وزن را مي‌دانيم. غذاي سالم و ورزش كافي و هوشمندانه. اما علاوه‌بر اين دو فاكتور اصلي، عوامل ديگري هم وجود دارند.

مكمل‌‌ هاي كاهش وزن

استفاده از مكمل‌هاي كاهش وزن براي كم كردن وزن و داشتن اندام متناسب و سالم، لازم و ضروري نيست اما مي‌تواند روند كاهش وزن شما را سريع‌تر كند. براي اين‌كه بهترين مكمل‌‌ هاي كاهش وزن را بشناسيد در ادامه‌ مطلب با مجله دلتا همراه باشيد.

نكته‌اي كه درباره‌ مكمل‌هاي كاهش وزن بايد بدانيد اين است كه مصرف اين مكمل‌ها به‌تنهايي نمي‌تواند باعث كاهش وزن شما شود. در واقع مهم‌ترين فاكتورها براي كاهش وزن همان ورزش كردن و داشتن رژيم غذايي سالم است. مكمل فقط مي‌تواند تلاش‌هاي شما را براي رسيدن به وزن مناسب سرعت ببخشد.

بهترين مكمل‌‌هاي كاهش وزن

مصرف مكمل‌‌ هاي كاهش وزن بدون ورزش و رژيم غذايي سالم، نتيجه‌اي ندارد. در ادامه تعدادي از مكمل‌ها و مواد غذايي را كه براي افزايش سرعت كاهش وزن توصيه مي‌كنند معرفي مي‌كنيم. براي مصرف اين مكمل‌ها قبل از هر چيز با يك پزشك يا متخصص رژيم و تغذيه مشورت كنيد و سر خود هيچ مكمل و دارويي مصرف نكنيد.

كافئين

مصرف نوشيدني‌هاي كافئين‌دار مي‌تواند روند كاهش وزن شما را سرعت بدهد و روند افزايش وزن را كندتر كند. كافئين در واقع يك محرك است كه شما را هوشيارتر مي‌كند، سطح انرژي را افزايش مي‌دهد، كالري مي‌سوزاند و به تفكيك و تجزيه‌ چربي‌ها سرعت مي‌دهد.

زردچوبه

اين ابرغذاي طلايي رنگ يكي از موادي است كه به شكل مكمل توليد مي‌شود. مكمل اين ادويه گاهي با نام كوركومين معرفي مي‌شود. اين مكمل را مي‌توانيد به شكل پودر يا كپسول پيدا كنيد. تحقيقات زيادي درباره‌ تاثيرات كوركومين بر كاهش وزن در بين مبتلايان به سندروم متابوليك و بيماري‌هاي مرتبط با آن انجام شده است.

چاي سبز

بر اساس تحقيقاتي كه به‌تازگي انجام شده، يكي از مهم‌ترين روش‌هايي كه چاي سبز از طريق آن روي كاهش وزن و پيشگيري از افزايش وزن تاثير مي‌گذارد، تحريك بدن براي توليد برخي آنزيم‌ها در دستگاه گوارش است. اين روند، مقدار جذب چربي و قند را كاهش مي‌دهد در نتيجه مقدار كالري جذب شده به بدن كاهش پيدا مي‌كند.

 كاهش وزن

مكمل‌هاي پروبيوتيك

مكمل‌هاي پروبيوتيك براي سلامت دستگاه گوارش اهميت زيادي دارند و در كاهش وزن مي‌توانند به شما كمك كنند. پروبيوتيك‌ها به شكل مكمل، در واقع باكتري‌هاي زنده هستند كه مزاياي فراواني براي دستگاه گوارش دارند. اين باكتري‌ها معمولا به صورت طبيعي در دستگاه گوارش وجود دارند اما با استفاده از اين مكمل‌ها مي توانيد تعداد آن‌ها را در دستگاه گوارش افزايش دهيد.

بتا گلوكان

اين مكمل يكي ديگر از مكمل‌هاي كاهش وزن است كه تحقيقات زيادي روي آن انجام شده است. اين مكمل از طريق سير نگه داشتن شما براي مدت طولاني‌تر، كاهش وزن را تسهيل مي‌كند. البته اين مكمل غير از اين ويژگي، خواص ديگري هم دارد مثلا سطح قند و چربي خون را كنترل مي‌كند و باعث تنظيم فشار خون مي‌شود.

پودر پروتئين وي

يكي از رايج‌ترين مكمل‌ها براي ورزشكاران، پودر پروتئين وي است. شايد شما هم قبلا از اين پودر در تهيه‌ اسموتي‌هاي ورزشي خود استفاده كرده باشيد. مصرف منظم اين مكمل مي‌تواند به ايجاد بافت ماهيچه‌‌اي و كاهش وزن كمك كند. افزايش بافت عضلاني به معناي افزايش قدرت بدني و افزايش سوخت‌وساز بدن است.

پيشنهاد مطالعه: شما را دعوت مي‌كنيم به مطالعه مطلب ارزشمند عوارض بلند مدت كرونا براي سلامتي

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.