ساده‌ترين روش پيشگيري از كرونا!

۱۸ بازديد

اين روزها كه بيشتر و شديدتر از قبل درگير ويروس كرونا هستيم، بايد بيشتر از قبل به سلامت و تقويت سيستم ايمني بدنمان توجه كنيم.

تغذيه در زمان كرونا

همه‌ ما به‌صورت كلي شنيده‌ايم كه مصرف ميوه و آب در دوران كرونا مناسب است. اما هنوز مطمئن نيستيم كه آيا بايد لبنيات هم مصرف كنيم؟ خوردن پروتئين‌هاي گياهي بهتر است يا حيواني؟ و بسياري از سوالات ديگر كه هيچ وقت جواب قابل اطميناني برايشان پيدا نكرده‌ايم. به همين دليل در مجله دلتا تصميم گرفتيم توصيه‌هاي سازمان بهداشت جهاني درباره‌ تغذيه در زمان كرونا يا همان تغذيه‌ سالم را با هم بخوانيم تا بتوانيم بهترين رژيم غذايي را در اين روزهاي پر از بيماري داشته باشيم. با ما همراه باشيد.

۵ توصيه‌ تغذيه در زمان كرونا – سازمان بهداشت جهاني

تغذيه‌ مناسب و مصرف آب به ميزان كافي از ضروريات حيات است. افرادي كه از رژيم غذايي متعادل استفاده مي‌كنند سيستم ايمني قوي‌تري دارند و خطر ابتلا به بيماري‌هاي مزمن و عفوني در آن‌ها كمتر است. به همين دليل است كه براي دريافت ويتامين‌ها، مواد معدني، فيبر رژيمي، پروتئين و آنتي‌اكسيدان‌هاي مورد نياز بدن بايد هر روز غذاهاي تازه و فرآوري نشده مصرف كنيد.

در كنار مصرف غذاها و ميوه‌هاي تازه آب كافي بنوشي، از مصرف قند، چربي و نمك خودداري كنيد تا خطر ايجاد اضافه وزن و ابتلا به چاقي، بيماري‌هاي قلبي، سكته‌ مغزي، ديابت و انواع خاصي از سرطان را به ميزان قابل توجهي كاهش دهيد.

هر روز غذاهاي تازه و فرآوري نشده بخوريد

مصرف ميوه، سبزيجات تازه، حبوبات، آجيل و غلات كامل مثل ذرت فرآوري نشده و برنج قهوه‌اي همراه با منابع پروتئين حيواني مانند گوشت، شير و تخم‌مرغ در دوران همه‌گيري كرونا لازم است. با مصرف اين مواد غذايي سيستم ايمني بدن شما تقويم مي‌شود.

مي‌توانيد گوشت قرمز را ۱ يا ۲ بار در هفته و گوشت طيور را ۲ تا ۳ بار در هفته مصرف كنيد. براي ميان وعده‌ها مي‌توانيد سبزيجات خام و ميوه‌هاي تازه را به جاي غذاهايي كه حاوي قند، چربي يا نمك زياد هستند مصرف كنيد. سبزيحات و ميوه‌ها را بيش از حد نپزيد، پخته شدن باعث از بين رفتن ويتامين‌هاي مهم مي شود.

هر روز به اندازه‌ كافي آب بنوشيد

نوشيدن آب براي زنده ماندن ضروري است. مواد مغذي و تركيبات مختلف خون توسط آب موجود در بدن منتقل مي‌شود. نوشيدن آب دماي بدن را تنظيم مي‌كند، مواد زائد را از بين مي‌برد و از مفاصل محافظت مي‌كند. پس لازم است روزانه ۸ تا ۱۰ فنجان آب بنوشيد. براي تامين مايعات بدن آب بهترين انتخاب است اما مي‌توانيد از ساير نوشيدني‌ها، ميوه‌ها و سبزيجات آبدار هم استفاده كنيد.

مثلا مي‌توانيد براي تامين آب بدن و رفع تشنگي شربت آب ليموي بدون شكر، چاي يا قهوه مصرف كنيد. البته اگر به مصرف چاي و قهوه تمايل داريد بايد مراقب ميزان كافئين مصرفي خود باشيد. همچنين بايد از مصرف آبميوه‌هاي شيرين، شربت‌ها، كنستانتره‌ها و نوشابه‌هاي پرهيز كنيد. اين نوشيدني‌ها حاوي قند بسيار زيادي هستند و به بدن آسيب مي‌رسانند.

به ميزان متوسط چربي و روغن بخوريد

چربي موجود در ماهي، آووكادو، آجيل، روغن زيتون، سويا، كلزا، آفتابگردان و ذرت از چربي‌هاي اشباع نشده و مفيد است. شما مي‌توانيد چربي اشباع نشده را با چربي اشباع شده جايگزين كنيد. گوشت چرب، كره، روغن نارگيل، خامه و پنير از جمله چربي‌هاي اشباع شده هستند.

پيشنهاد مطالعه: شما را دعوت مي‌كنيم به مطالعه مطلب ارزشمند ارتباط عجيب رنگ ادرار با سلامتي شما!

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.