كنترل افسردگي با روش‌هاي خانگي

۱۵ بازديد

روش‌‌هاي خانگي مختلفي براي كنترل افسردگي وجود دارد كه از ميان آن‌ها مي‌توان: يوگا، ورزش مداوم، خنده و مصرف مواد غذايي سرشار از ويتامين‌هاي B، مواد معدني و تريپتوفان‌ها را نام برد.

روش هاي درمان خانگي افسردگي

افسردگي يك اختلال خلقي نسبتا شايع اما جدي است. اين مشكل مي‌تواند روي نحوه‌ تفكر، احساس و كنترل زندگي شما مثل خوابيدن، خوردن و كاركردن تاثير بگذارد. در اين مطلب از مجله دلتا درباره روش هاي درمان خانگي افسردگي صحبت خواهيم كرد.

۱. يوگا و مديتيشن

تمرين يوگا و مراقبه مي‌تواند تسكيني براي افسردگي باشد. يوگا و مراقبه مي‌تواند به طور موثري بيوشيميايي مغز را تغيير دهد.

درمان افسردگي

۲. ورزش منظم

ورزش منظم به آرامش، كاهش اضطراب، بهبود روحيه و احساس بهتر شما كمك مي‌كند. همچنين ورزش به جلوگيري از بيماري‌هاي مزمن و ساير بيماري‌ها نيز كمك مي‌كند. حداقل ۱۵۰ دقيقه فعاليت بدني در هفته براي سلامتي جسم و روح شما مناسب است.

۳. نوشيدن چاي سبز

در مورد تاثيرات چاي سبز و كنترل افسردگي تحقيقي روي ۱۰۵۸ نفر سالمند ژاپني در سنين بالاي ۷۰ سال انجام شد. در اين تحقيق تأثير چاي سبز بر علائم افسردگي با استفاده از ۳۰ مورد از مقياس‌هاي افسردگي در زمان پيري مورد مطالعه قرار گرفت. تحقيقات نشان داد كه نوشيدن ۳-۴ فنجان چاي سبز در هر روز، احتمال بروز علائم افسردگي را كاهش مي‌دهد. اسيد آمينه موجود در چاي تأثير آرامش‌بخشي بر مغز دارد كه باعث سكون و آرامش مي‌شود. (البته در اين مورد با پزشك مربوطه مشورت كنيد)

درمان خانگي افسردگي

۴. مارچوبه

مارچوبه، يك سبزي است كه نه تنها خوشمزه است بلكه براي سلامتي شما نيز بسيار مفيد است و به عنوان داروي گياهي براي بسياري از اختلالات رواني استفاده مي‌شود. ريشه گياه مارچوبه بيشترين فايده را در درمان افسردگي دارد. مغز و اعصاب را فعال مي‌كند. مي‌توانيد هر روز يك تا دو گرم از پودر خشك اين گياه را همراه با آب ميل كنيد.

۵. استفاده از هل

هل معمولاً به عنوان يك ادويه گياهي در بسياري از خوراك‌هاي لذيذ مورد استفاده قرار مي‌گيرد و البته خواص ضد افسردگي نيز دارد. از هل اغلب در هنگام دم كردن چاي استفاده مي‌شود تا چاي خوش طعم‌تر شود. اين عطر درست مثل يك دارو در مورد رهايي از افسردگي عمل مي‌كند و سلول‌هاي مغزي را فعال مي‌كند و به شما احساس طراوت مي‌بخشد.

۶. كلم

براساس تحقيقات انجمن سرطان آمريكا، اسيد فوليك و ويتامين C موجود در كلم درمقابل استرس، بيماري قلبي و ساير عفونت‌ها از شما محافظت مي‌كند. سعي كنيد با استفاده از روش‌هاي مختلف كلم را در برنامه غذايي خود بگنجانيد.خواص كلم

۷. ويتامين B و فوليك اسيد

شما همچنين مي‌توانيد با خوردن غذاهايي كه سرشار از ويتامين B هستند، با افسردگي و غم مبارزه كنيد. ميزان فوليك اسيد و ويتامين B12 در افرادي كه افسرده هستند، كمتر است. گنجاندن مواد غذايي سرشار از ويتامين B و فولات در برنامه‌ غذايي افراد مبتلا به افسردگي بسيار تاثيرگذار است.

۸. ويتامين D و مواد معدني

گنجاندن غذاهاي سرشار از ويتامين D و مواد معدني ضروري مانند كلسيم، آهن و روي نيز به تسكين علائم افسردگي كمك مي‌كند. غذاهايي مانند مرغ، سبزيجات با برگ‌هاي سبز، ماهي، بادام، فرآورده‌هاي گوشتي و غلات غني شده را مي‌توان به عنوان مواد سرشار از ويتامين D و مواد معدني در رژيم غذايي قرار داد.

ويتامين

پيشنهاد مطالعه: مطلب آيا شبكه‌هاي اجتماعي باعث افسردگي مي‌شوند؟ را در مجله دلتا بخوانيد

همچنين بخوانيد:

خواص شگفت انگيز آويشن (3)

خواص و منابع ويتامين B6 (3)

درمان كبودي با روش‌هاي خانگي (2)

غذاهاي سرشار از آهن را بشناسيد! (2)

 

با مجله سلامتي دلتا همراه باشيد

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.