فوايد شگفت‌انگيز برنج براي سلامتي

۲۸ بازديد

در خصوص برنج باور كلي جامعه بر روي چاق كنندگي و مضر بودن آن استوار شده است كه صحيح نيست؛ برنج در صورت پخت صحيح و مصرف متعادل مي‌تواند، يكي از سالم‌ترين مواد غذايي آشپزخانه شما باشد.

فوايد برنج

مزاياي برنج شامل توانايي آن براي افزايش سلامت پوست، افزايش متابوليسم، كمك به هضم، كاهش فشار خون، كمك به كاهش وزن، بهبود سيستم ايمني و محافظت از بدن در برابر بيماري‌هاي قلبي و سرطان است. همچنين برنج مي‌تواند منابع ضروري ويتامين B1 براي سلامت انسان را نيز فراهم آورد. در اين نوشتار از مجله دلتا به بررسي فوايد برنج مي‌پردازيم.

فوايد برنج

منبع خوبي از انرژي

از آن‌جايي كه برنج كربوهيدرات خوبي دارد، مي‌تواند به عنوان سوخت براي بدن شناخته شود و به عملكرد طبيعي مغز كمك كند. همانطور كه مي‌دانيد كربوهيدرات‌ها براي متابوليزه شدن توسط بدن ضروري هستند و مي‌توانند به انرژي تبديل شوند.
ويتامين‌ها، مواد معدني و تركيبات آلي متعدد باعث افزايش عملكرد و فعاليت متابوليكي تمامي اندام‌ها مي‌شود و مي‌تواند سطح انرژي را افزايش دهد.

عاري از كلسترول

برنج، چربي‌هاي مضر، كلسترول و سديم ندارد. اين ماده بخش خوبي از رژيم غذايي متعادل محسوب مي‌شود. هر غذايي كه بتواند مواد مغذي را بدون داشتن اثرات منفي فراهم آورد، تاثيرات زيادي بر سلامتي خواهد داشت. مصرف به اندازه برنج به سطح پايين چربي، كلسترول و سديم و كاهش چاقي كمك مي‌كند و مي‌تواند عوارض مرتبط با اضافه وزن را كاهش دهد.

پيشگيري از سرطان

دانه كامل برنج همچون برنج قهوه‌اي سرشار از فيبرهاي نامحلول است، كه مي‌تواند از بدن در برابر سرطان‌هاي مختلف محافظت كند.

مراقبت از پوست

پودر برنج را مي‌توان به صورت موضعي براي درمان برخي از مشكلات پوستي مورد استفاده قرار داد. خاصيت آنتي‌اكسيداني برنج مي‌تواند ظهور چين و چروك را به تعويق بيندازد و ساير نشانه‌هاي پيري را كندتر كند.

از بدن در برابر بيماري آلزايمر مراقبت مي‌كند

برنج قهوه‌اي يكي از موادي است كه سطح مواد مغذي بالايي دارد و مي‌تواند رشد و فعاليت انتقال دهنده‌هاي عصبي را تحريك كند و براي پيشگيري از بيماري آلزايمر مفيد باشد.

خواص برنج

برنج سرشار از ويتامين است

برنج منبع عالي از ويتامين‌ها و مواد معدني همچون نياسين، ويتامين D، كلسيم، فيبر، آهن، تيامين و ريبوفلاوين است. اين ويتامين‌ها بنيان و اساس متابوليسم‌هاي بدن است.

پيشنهاد مطالعه: مطلب «اصلي‌ترين عامل بروز سرطان پوست!» ، مجله سلامتي را دنبال كنيد.

همچنين بخوانيد:

در طول روز دچار كمبود انرژي مي‌شويد؟

كاهش سطح كلسترول با تمرين ورزشي

چگونه از پرخوري عصبي جلوگيري كنيم؟

خوردني‌هاي سرطان‌زا را بشناسيد!

با رعايت چند مورد از كبد چرب در امان بمانيد

 

با مجله سلامتي دلتا همراه باشيد

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.