چربي سوزي با دمنوش‌هاي لاغري

۲۸ بازديد

استفاده از دمنوش‌ها و انواع چاي از زمان‌هاي قديم در بين ما ايراني‌ها محبوب بوده است. در ساليان اخير دوباره استفاده از انواع دمنوش‌هاي گياهي و دمنوش‌هاي ميوه‌اي براي لاغري و چربي‌سوزي به شدت رايج شده است و دمنوش‌هايي كه به كاهش وزن كمك مي‌كنند به عنوان دمنوش لاغري معروف شده‌اند.

دمنوش لاغري

مهمترين نكته در مورد دمنوش‌ها اين است كه هيچ كدام از دمنوش‌ها معجزه نمي‌كنند و صرف اين كه يك محصول گياهي است به اين معني نيست كه هيچ عوارض جانبي ندارد. بنابراين استفاده از دمنوش‌هاي تركيبي بدون آگاهي و تحقيق توصيه نمي‌شود، زيرا ممكن است برخي از دمنوش‌ها باهم تداخل داشته باشند. در ادامه اين مطلب از مجله دلتا درباره چند دمنوش لاغري صحبت خواهيم كرد.

سطح انتظارتان از يك دمنوش در حد يك نوشيدني سالم باشد نه يك معجزه‌ي لاغري!

چاي زنجبيل، كمك به افزايش سوخت و ساز بدن

زنجبيل داراي طبعي گرم است و تا حدي باعث افزايش سوخت و ساز بدن و چربي ‌سوزي مي‌شود. يك فنجان چاي زنجبيل در روز مي‌تواند در كاهش انسولين و تري‌گليسريد مفيد باشد.

اگر مشكلات يا بيماري‌هاي مرتبط با كيسه صفرا داريد بهتر است قبل از مصرف زنجبيل با پزشك يا متخصص تغذيتان مشورت كنيد.

چاي زنجبيل

چاي سبز،دمنوشي كمك‌كننده به چربي سوزي

دمنوش چاي سبز يكي از چاي‌هايي است كه خاصيت چربي سوزي آن اثبات شده و مطالعات زيادي روي آن انجام شده است. كافئين موجود در آن هم خاصيت چربي سوزي دارد هم به بهبود توان ورزشي كمك مي‌كند.

افرادي كه به كافئين حساسيت دارند و با مصرف آن اضطراب و بي خوابي تجربه مي‌كنند بهتر است چاي سبز كمتري مصرف كنند. همچنين افرادي كه داروهاي رقيق كننده خون مصرف مي‌كنند بهتر است چاي سبز را با احتياط ميل كنند و حتما با متخصص تغذيه يا پزشك مشورت كنند.

چاي سياه، محبوب‌ترين دمنوش لاغري

چاي سياه كه همان چاي محبوب ما ايراني‌هاست نيز مي‌تواند به كاهش وزن كمك كند. خاصيت چربي سوزي چاي سياه به دليل وجود تركيباتي به نام فلاوون‌هاست كه خاصيت آنتي اكسيداني دارند.

لاغري

 

چاي بابونه، دمنوش لاغري و آرامبخش

با توجه به خواص ضد التهابي و ضد عفوني كنندگي بابونه، مصرف روزانه يك ليوان چاي بابونه براي تقويت و رفع مشكلات پوست و مو موثر است.

چاي بابونه بيشتر به عنوان يك دمنوش آرامبخش شناخته شده است تا يك دمنوش لاغري اما مشخص شده است كه مي‌تواند به كاهش وزن كمك كند.

چاي بابونه به دليل داشتن آنتي اكسيدان‌هاي مختلف خاصيت ضد چاقي دارد. همچنين يكي از دلايل مهم چاقي پرخوري، ناشي از استرس است. بنابراين يك دمنوش سالم كه به كاهش استرس كمك كند مي‌تواند به طور غير مستقيم سبب كاهش وزن شود.

چاي سبز

چاي نعناع، كمك به لاغري با كاهش اشتها

چاي نعناع كه به راحتي قابل تهيه است مي‌تواند جلوي اشتها را بگيرد و به كاهش وزن كمك كند. البته مصرف بيش از اندازه چاي نعناع سبب سوزش معده، خشكي دهان و تهوع مي‌شود.

پيشنهاد مطالعه: مطلب «علت خون دماغ چيست؟» ، مجله سلامتي را دنبال كنيد.

همچنين بخوانيد:

لاغري سريع شكم با چند ترفند ساده

عرق نعناع، نوشيدني بي‌مانند با فوايد بسيار

مواد غذايي چربي سوز را بشناسيد

خواص شيره خرما براي سلامتي

تفاوت آنفولانزا و سرماخوردگي چيست؟

 

با مجله سلامتي دلتا همراه باشيد

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.