زينك، ماده‌اي موثر براي سرماخوردگي

۲۳ بازديد

روي يا زينك (Zinc يا Zin) يك ماده معدني كمياب است كه انسان براي سالم ماندن به آن نياز دارد.

زينك

بر اساس مطالعه منتشر شده توسط انجمن ميكروب شناسي آمريكا (ASM) مكمل‌هاي روي يا همان زينك اغلب به صورت قرص‌هاي مكيدني براي درمان سرماخوردگي پس از ظهور علائم آن مصرف مي‌شود. از افراد مبتلا به سرماخوردگي خواسته مي‌شود تا براي بهبودي از سرماخوردگي، چندبار در روز اين قرص‌ها را به آرامي در دهان خود حل كنند. در ادامه با مجله دلتا همراه باشيد.

مكمل‌هاي زينك

زينك همچنين به عملكرد حدود ۳۰۰ آنزيم كمك مي‌كند و تاثيرات گسترده‌اي بر سيستم ايمني بدن دارد. روي مي‌تواند از تكثير ويروس رينو و ساير ويروس‌هاي تنفسي جلوگيري كرده و تاثير اينترفرون‌ها كه گروهي از پروتئين‌هاي سيگنالينگ است، دفاع ضد ميكروبي را افزايش مي‌دهد.
فرضيه تاثير قرص‌هاي مكيدني “زينك” بر سرماخوردگي، به يون‌هاي آزاد “روي” مربوط است كه باعث تاثير مثبت در نواحي دهان و حلق مي‌شود.
قرص‌هاي مكيدني “زينك” عوارض جانبي نيز دارد. اين عوارض چيزي بيشتر از احساس طعم ناخوشايند يا تهوع نيست. از همين جهت بيماران مبتلا به سرماخوردگي كه قرص زينك براي آن‌ها تجويز شده است، در مورد اين عوارض هشدار داده مي‌شود.

بزرگسالان بالاي ۶۵ سال و مبتلا به بيماري‌هاي مزمن، بايد قبل از مصرف قرص‌هاي مكيدني روي به پزشك مراجعه كنند، به ويژه اينكه مصرف اين مكمل‌ها براي مدت طولاني مي‌تواند با متابوليسم مس در بدن تداخل ايجاد كرده و اثرات مضر ايجاد كند.

امولسيون يا قرص‌هاي مكيدني روي به كاهش علائم مشترك سرماخوردگي مانند آبريزش و گرفتگي بيني، تب، سرفه و گلودرد به ميزان ۱۲ تا ۴۸ درصد، در صورت مصرف روزانه ۷۵ تا ۱۵۰ ميلي گرم كمك مي‌كند. قرص مكيدني روي به طور گسترده به عنوان داروي بدون نسخه در دسترس است و بايد مدت كوتاهي پس از بروز علائم مصرف شود.
براي بزرگسالان سالم قرص‌هاي روي به طور متوسط ​​در طول ۲۴ ساعت از زمان شروع، علائم سرماخوردگي را كاهش مي‌دهد. گاهي اوقات علائم پس از شروع درمان تا هفت روز ادامه دارد.

پيشنهاد مطالعه: براي مطالعه مطلب «فوايد خوردن قرص آهن!» ، مجله سلامتي را دنبال كنيد.

همچنين بخوانيد:

درباره قرص جوشان چه مي‌دانيد؟

فقر ويتامين K و ۷ علامت پنهان در بدن!

 

با مجله سلامتي دلتا همراه باشيد

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.