درمان بي اشتهايي با گياهان دارويي

۳۱ بازديد

براي درمان بي‌اشتهايي، بايد عامل آن پيدا شده و سپس درمان صورت گيرد. زنجبيل، به‌ليمو، پياز، رازيانه و آويشن از جمله گياهان اشتها آور هستند.

درمان بي اشتهايي

درمان بي اشتهايي

بي‌اشتهايي يا عدم تمايل به خوردن اختلالي است كه با بسياري از بيماري‌ها ارتباط دارد. براي درمان بي اشتهايي در تمام موارد بايد عامل نهفته آن پيدا شده و سپس شيوه‌هاي مختلف درمان صورت گيرد. بي‌اشتهايي يك اختلال پيچيده است كه علل مختلفي آن را به وجود مي‌آورند. در ادامه همراه مجله دلتا باشيد.

درمان بي اشتهايي با گياهان اشتها آور

براي درمان بي‌اشتهايي گياهان دارويي زير به شما پيشنهاد مي‌شود:

  • زنجبيل + فلفل سياه + دارفلفل + انگور

يك قاشق غذاخوري پودر زنجبيل، پودر فلفل سياه، پودر دار فلفل خشك و پودر نمك معدني را با هم آسياب كنيد و اين مواد را به خوبي با يكديگر مخلوط نماييد. سپس به اين مواد دو فنجان انگور بي‌هسته خشك شده را اضافه نماييد و مجددا همه اين مواد را با يكديگر آسياب نماييد و در يك ظرف شيشه‌اي نگهداري نماييد. نصف قاشق چاي‌خوري از اين مخلوط را دو مرتبه در روز بخوريد.

داروي گياهي

دو قاشق غذاخوري زنجبيل تازه رنده شده را در مقداري روغن حيواني تفت داده و آن را سرخ كنيد تا به رنگ قهوه‌اي در آيد. سپس به آن به مقدار نصف فنجان شيره نيشكر اضافه كنيد و به آرامي هم بزنيد تا شكر در آن حل شود. سپس اجازه دهيد تا كمي سرد شود. خوردن نصف تا يك قاشق چاي‌خوري از اين مخلوط دو مرتبه در روز براي درمان بي‌اشتهايي مفيد بوده و اشتها را تحريك مي‌كند.

  • دم‌كرده يونجه + بابا آدم + دارچين + شيرين بيان

براي تهيه اين دم‌كرده مواد فوق را به نسبت، هشت قسمت برگ يونجه، دو قسمت باباآدم، يك قسمت دارچين و يك قسمت شيرين بيان ابتدا خرد و با يكديگر كاملا مخلوط كنيد. يك قاشق غذاخوري از اين مخلوط را در يك ليوان آب جوش بريزيد و بگذاريد ۲۰ دقيقه دم بكشد، سپس آن را صاف كرده و روزي سه بار به ميزان يك فنجان، نيم ساعت قبل از غذا ميل كنيد.

  • دمكرده رازيانه

رازيانه نيز يگي از گياهان اشتهاآور است. به اين منظور ۳۰ گرم برگ رازيانه را در يك ليتر آب جوش بريزيد و بگذاريد ۱۰ دقيقه دم بكشد. اين دم كرده، مقوي اعصاب بوده و علاوه بر هضم سريع غذا، براي درمان بي‌اشتهايي مفيد است و اشتها را زياد مي‌كند. همچنين مي‌توان يك قاشق چاي‌خوري دانه‌هاي رازيانه را خوب بكوبيد و در يك ليوان آب جوش ريخته و به مدت ده دقيقه دم كنيد. مصرف آن در روز باعث افزايش اشتها مي‌شود.

  • آويشن

مقداري آويشن خشك (۱۵ تا ۲۵ گرم) را در يك ليتر آب جوش بريزيد و با حرارت ملايم دم كنيد. اگر اين دم كرده را هر روز پنج تا شش مرتبه بعد از غذاهاي روزانه مصرف كنيد، به رفع بي‌اشتهايي كمك مي‌كند.

دمنوش گياهي

  • پياز

پياز را بپزيد، با عسل مخلوط و در وعده‌هاي غذايي مقداري از آن را مصرف كنيد. اين تركيب علاوه بر اين كه موجب افزايش اشتها مي‌شود، ضد نفخ هم است. همچنين خوردن برش‌هايي از پياز هنگام صرف غذا، اشتها را تحريك كرده و از ساده‌ترين راهكارهاي درمان بي‌اشتهايي است.

  • دم‌كرده بابونه + به ليمو + زنجبيل + پونه

بابونه، به ليمو، زنجبيل و پونه نيز همگي از گياهان اشتها آور هستند. اين گياهان را به نسبت مساوي با يكديگر مخلوط كنيد. يك قاشق مرباخوري از اين مخلوط را در يك ليوان آب جوش دم كرده و ميل كنيد.

  • پرتقال

ميوه‌هاي تازه از قبيل پرتقال به صورت اثربخش با تحريك اشتهاي شما بي‌اشتهايي را درمان مي‌نمايند. پرتقال منجر به افزايش سلامت دستگاه گوارش نيز مي‌شود. پاكسازي سيستم گوارش مهم است، در حالي كه بدون آن شما احساس گرسنگي نمي‌كنيد. علاوه بر اين، بوي نشاط بخش پرتقال و پوست پرتقال منجر به آرامش اعصاب شده و با اضطراب و افسردگي مي‌جنگد. به اين منظور مقداري پرتقال خورده يا يك ليوان آب پرتقال را چند بار در روز جهت افزايش اشتها بنوشيد.

درمان خانگي بي اشتهايي

در پايان يادآور ميشويم، كاهش اشتها به مدت و ميزان كم جاي نگراني ندارد اما اگر از آخرين باري كه غذايي را با لذت خورده‌ايد به قدري گذشته است كه آن را به ياد نداريد، بايد به دنبال مشكل و راه حل درمان بي اشتهايي به طور جدي و زير نظر پزشك متخصص باشيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.